گردشگران داخلی منقرض می‌شوند

پایگاه خبری گلونی، راضیه حسینی: این گونه که قدیم به وفور یافت می‌شدند، مدتی است به ندرت یافت می‌شوند و جای خودشان را به خارج ‌روندگان داده‌اند.

خارج روندگان موجودات جدیدی هستند که با بلعیدن گردشگران داخلی رشد کرده‌اند و سرعت رشدشان هم بسیار بالاست.

گردشگران داخلی در گذشته بسیار محبوب بودند تا جایی که در موردشان شعر هم ‌گفته‌اند: «پارسال بهار دسته جمعی رفته بودیم زیارت…»

این گونه‌ی نادر اشکال مختلفی دارند:

هتل روندگان، چادر زنندگان و ماشین خواب‌ها. نوع سوم یاخیلی باکلاس هستند و ون‌های مخصوص سفر دارند، یا انواع خودروهای وانتی را مجهز به زیرانداز و پتو و بالش می‌کنند و الهی به امید تو، به سفر می‌روند.

اما با آمدن گونه‌ی خارج رونده، مدل‌ سفر عوض شد. یک یا دو چمدان چرخ‌دار، شد کوله‌بار سفر و یک طیاره‌، وسیله‌ی نقلیه‌. دیگر از آن شور و حال سفر دسته جمعی خبری نبود.

همان‌هایی که اینور دریای خزر می‌نشستند کنار موج‌شکن‌ها و مسابقه‌ی پوست تخمه‌پرانی می‌گذاشتند، آنور دریای خزر رفتند و هی عکس و فیلم فرستادند که ببینید چقدر اینجا تمیز است و شیک.

اینور روی دیوارهای تخت جمشید یادگاری می‌نوشتند:«بهرام و پرویز و مجید، روز و ماه و سال فلان». آن‌ور با عینک آفتابی و کلاه لبه‌دار خیلی رسمی و باوقار کنار آثار باستانی عکس ‌گرفتند گذاشتند اینستاگرامشان.

چه باید کرد:

این‌بار خودم را سبک نکردم و پیش دانشمندان نرفتم. رفتم پیش مسولین. البته تا نزدیکی‌های پیش مسولین، چون راهم ندادند و گفتند هر چه می‌خواهید در نامه‌ای بنویسید و بدهید. مسولین الان سرشان به شدت شلوغ است، گویا این جوان‌ها باز یک راهی برای خوشی پیدا کرده‌اند، مسولین در حال نابودسازی آن منطقه، یا ممنوع سازی آن کار هستند، مزاحمشان نشوید.

با این حجم کاری که مسولین دارند، از ممنوع کردن فوتبال دیدن در کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها تا کندن کاشی‌های پارک ساعی، اصلا وقت نمی‌کنند به مساله‌ی بی اهمیت منقرض شدن گردشگران داخلی بپردازند.

واقعا حق دارند بنده خداها. خسته نباشند.

پایان پیام

کد خبر : 93342 ساعت خبر : 4:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=93342
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات