یوزها پیروزی را از دهان شیر قاپیدند

پایگاه خبری گلونی، شایان شاملو: تیم ملی ایران با تلاش بسیار توانست به یک پیروزی شیرین در جام بیست و یکم دست یابد.

تحلیل نیمه اول:

مراکش با سیستم ۳-۵-۲ و تیم کشورمان با سیستم پایه ۳-۴-۳ آغاز کرد.

مراکش بازی را طوفانی آغاز کرد با حملات بی امان در ده دقیقه اول ایران را در زمین خودش حبس کرده بود.

پاس‌های قطری بی نقص بن عطیه به حکیم زیش و بل‌هندا دفاع ایران را از هر دو سمت آسیب پذیر کرده بود. تا جایی که در دقیقه ۱۸ جدی ترین موقعیت مراکش به وجود آمد.

سردار آزمون در دفع توپ اشتباه کرد و بن عطیه نتوانست از این موقعیت استفاده کند. فشار وحشتناک مراکش تا حدود دقیقه بیست طول کشید.

شاگردان رنار با استفاده از عرض زمین و دور زدن مدافعین کنار ما این فشار را بر ما تحمیل کردند اما ایران نیز با همان تاکتیک ضد حمله از فاصله به وجود آمده بین بن عطیه و سایس توانست دو موقعیت مسلم گلزنی را ایجاد کند که با بی‌دقتی  مهاجمان ایران فرصت از دست رفت.

بازیکنان ایرانی هرگاه صاحب توپ میشدند سه بازیکن مراکشی به سراغش می‌رفتند و این موضوع باعث شد تا درصد مالکیت توپ ایران در نیمه اول بسیار پایین باشد. حضور امید ابراهیمی در جلوی مدافع تیم بسیار عالی بود و تقریبا تمام نبردهای یک بر یک را برنده شد.

خلاصه بازی ایران و مراکش

تحلیل نیمه دوم:

در آغاز نیمه دوم نیز مراکش سعی داشت تا فشار نیمه اول را روی دروازه ایران تکرار کند اما کیروش در نیمه دوم فاصله بین خطوط را کم کرد و همین موضع باعث شد تا فشردگی در زمین ایران بیشتر شود و در نتیجه فشار مراکشی‌ها طولانی نشد.

بازی در این نیمه تا دقایق پایانی پایاپای بود. تاکتیک بعدی مراکش برای رسیدن به گل شوت از راه دور بود که چندبار توسط زیاش، بوصوفا و الاحمدی این حربه نیز امتحان شد اما واکنش‌های بیراوند آن‌ها را ناکام گذاشت.

علی‌رغم مصدومیت دو بازیکن کلیدی ایران یعنی جهانبخش و ابراهیمی تعویض‌های عالی کیروش و آوردن طارمی و سید مجید حسین به زمین باعث شد تا ایران همچنان در فاز دفاعی به انسجام خود را حفظ کند.

با آمدن قدوس تازه نفس به زمین ایران در فاز هجومی نیز بهتر شد و دوندگی قدوس بود که ایران را دقیقه پایانی بازی صاحب یک ضربه آزاد کرد. ضربه ای که منجر به گل پیروزی ایران شد.

پایان پیام

کد خبر : 94687 ساعت خبر : 11:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94687
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات