گلونی

سندرم پوشک قاچاق

پوشک قاچاق

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: من این روزها را خوب به خاطر می‌آورم. روزهای شیر خشک قاچاقی و بازار خالی از پوشک. اسمش را می‌گذارم سندرم پوشک و شیر‌خشک قاچاق که ظاهراًدر هر دولت یک دوره تجربه می‌شود.

پایان باز پرونده‌های قاچاق پوشک

مشکلات اقتصادی به کودکان آسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌زند. مافیای قاچاق شیرخشک و پرونده شیر خشک‌های مسموم در طول ۵ سال گذشته باز بوده و برای رسیدگی روی میز قاضی است.

کودکان آسیب‌پذیرند

شاید در زمان عدم ثبات بازارهای اقتصادی برای همه افراد جامعه بتوان سفره‌های کوچکتری را در نظر گرفت اما مسلماً نمی‌توان کودکان را وارد مناسبات اقتصادی از این دست کرد و روزی‌شان را حواله به رٲی‌زنی با اتحادیه اروپا و قانع کردن شرکای سیاسی کشور برای سرمایه‌گذاری در بازار پرنوسان داخلی کرد.

مادران در کابوس و پدران در تنش

سیل افزایش قیمت شیرخشک و پوشک پدران و مادران را حسابی به وحشت انداخته‌است. خالی‌بودن بازار از اجناس و احتکار تولید‌کننده و عدم اعطای یارانه برای واردات شیرخشک‌های حساسیت و رفلاکس بیشتر از همه نابسامانی‌های بازار ارز ترسناک است.

کشف باگ‌های بازار

وقتی پای بچه‌ات در میان است، دنبال راهی برای انبار کردن هستی. به هر رانت و پارتی رو می‌اندازی و باگ‌های بازار را پیدا می‌کنی. وارد‌کننده‌های انبوه و مافیایشان را ردیابی می‌کنی تا فرزندت را به سلامت به سن غذای کمکی برسانی.

تکرار کابوس دهه شصت

نوستالژی‌های دهه شصت این‌روزها در حال تکرارن. کوپن‌‌ها و جیره‌های شیرخشک و کهنه‌های دستی قرار است دوباره در دهه نود تجربه و تکرار شوند. پوشک‌های وطنی را با میانگین قیمت ۱۰ عدد ۱۲هزار تومان تا ۴۰ عددی ۳۴ تومان می‌توان به سختی پیدا کرد. ظاهراً مسئولین از اعمال مالیات و ارزش افزوده در این بخش هم غفلت نکردند. با یک حساب وکتاب ساده می‌توان متوسط هزینه هر اجابت مزاج دلبندتان را مشخص کنید.

جاگیری ستادهای بحران

واقعیت این است که ستادهای بحران باید برای تبعات ناآرامی بازارهای اقتصادی از این دست هم آماده باشند، البته نه آمادگی از جنس آمادگی برای زلزله و سیل.

شاید تزریق به موقع بازار و جهت دادن به واردات دارو و مواد غذایی خانواده‌های دارای نوزاد و فرزندان نوپا را از این کابوس ترسناک بیدار کند. بالاخره همین‌که واردکننده‌های دارو و غذا را متقاعد کنیم به‌جای بخارشوی، پوشک و شیرخشک وارد کنند به تعدیل قیمت‌ها در بازار کمک‌بزرگی کرده‌ایم.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل