گلونی

شاهکاری به‌نام نقشه قطعی برق تهران

خاموشی در تهران

خاموشی در تهران

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: شرکت توزیع نیروی برق تهران، نقشه قطعی برق تهران و زمان‌بندی محدودیت بار را منتشر کرده است. در‌حالی‌که عده‌ای هنوز دارند سعی می‌کنند معنی «مدیریت بار» را درک کنند، یک نقشه عجیب هم روی دستشان مانده که فهمیدنش، تخصص ویژه‌ای می‌خواهد.

نقشه قطعی برق تهران

خواندن این نقشه، محاسنی دارد که شاید حواستان نباشد. یعنی شما تا بخواهید منطقه‌تان را پیدا کنید، دو ساعت طول می‌کشد و بعد چشم باز می‌کنید می‌بینید دو ساعت هم هست که بار منطقه‌تان مدیریت شده و برق از سر خودتان هم می‌پرد.

حالا اگر یک نقشه واضح و همه‌کَس‌فهم به شما می‌دادند، می‌دانید چقدر زمان بی‌برقی در این گرما برایتان دیر می‌گذشت؟ مثلاً «پیرو» خیابان پیروزی، در نقشه، خاکستری است‌. اما «زی» پیروزی، قرمز است. حالا اینکه برق پیرو و زی در واقعیت، چه سرنوشتی دارد را خودتان باید بفهمید.

آخر هفته است و اداره برق استان تهران، خواسته برایتان سرگرمی ایجاد کند تا گرما را متوجه نشوید. آیا بد کاری کرده است که برای اوقات فراغت شهروندان هم برنامه ریخته است؟ انقد غر بزنید که این مدیران، فرار مغزها کنند و سراغ مدیریت بار خارجی‌ها بروند. بعد شما می‌مانید و یک عمر حسرت.

 

مسئولان غافلگیرتان می‌کنند!

به گزارش یکی از همکاران پایگاه خبری گلونی، طبق نقشه باید بار منطقه‌شان در بازه زمانی ۹ تا ۱۱ مدیریت می‌شده است اما از ساعت ۱۰ تا ۱۴ بارشان مورد مدیریت و عنایت ویژه قرارگرفته است.

همکار ما که غافلگیر شده و زیر لب، حرف‌های خاصی به مدیران می‌زند (همکار ما جدیداً کمی زود جوش می‌آورد)، باید بداند غافلگیری هم جزئی از زندگی است و مسئولان با این کار باعث هیجان شهروندان می‌شوند.

حالا اگر این همکار ما مشغول سشوار کشیدن بوده و بعد از قطعی برق، نصف موهایش صاف و نصف دیگرش فر مانده‌است، بر این هیجان‌زدگی اضافه می‌شود. کارهای مهم‌تر هم می‌ماند که می‌ماند. چیزی که زیاد است وقت و جوانی است.

نقشه قطعی برق تهران

با خودتان صادق باشید

شاید بگویید این بی‌نظمی‌های مدیریت بار، کلافه‌مان کرده. اما بیایید برای یک‌بار هم که شده با خودتان صادق باشید. غیرازاین است که با خودتان می‌گویید یک ساعت دیگر می‌روم حمام، اما از بویی که در محله‌تان حاکم است می‌فهمید یک هفته است از آن یک‌ساعت، گذشته و به جای حمام، پای گوشی‌تان خشکتان زده است؟

خب مدیران هم یکی از جنس ما هستند. مثلاً آقای مدیر به آقای باربند می‌گوید «برو بار فلان منطقه را مدیریت کن»، اما آقای باربند می‌گوید «باشه حالا دیر نمی‌شه، بعداً می‌رم» و به‌جایش می‌رود دو ساعت دیگر برق فلان منطقه را قطع می‌کند.

خدا به شما صبر بدهد

یک توصیه برای شهروندان داریم. مثل یکی از مسئولان که در پاسخ به زمان رسیدگی به مشکلات، برای خبرنگاران و مردم، آرزوی صبر کرد، ما هم برای شهروندان آرزوی صبر می‌کنیم.

یک توصیه هم برای مدیران ستاد مدیریت بحران داریم. اینکه اگر خواستید برای مدیریت بحران نقشه‌ای طراحی کنید، طرح شرکت برق را الگوی خودتان قرار ندهید. اینکه نقشه قطعی برق بود اینطوری مردم را کلافه کرد. چه برسد به نقشه مدیریت حوادث غیرمترقبه.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل