گلونی

فوتبال علیه دشمن را با دوستان بخوانید

سایمون کوپر

سایمون کوپر

فوتبال علیه دشمن نوشته سایمون کوپر با محتوای فوتبالی-سیاسی است که در سال ۱۹۹۳ منتشر شد. این کتاب توسط عادل فردوسی پور ترجمه و نشر چشمه آن را منتشر کرده است.
 پایگاه خبری گلونی؛ سمیه باقری حسن‌کیاده: چه فوتبال دوست‌ها و چه آن‌ها که از آن گریزانند در این نکته کاملا اتفاق نظر دارند که یک بازی فوتبال فقط در یک مستطیل سبز نیست که جریان دارد؛

بلکه در تیتر درشت روزنامه‌ها، صفحات مجلات، در تجارت سرمایه‌گذاران و حتی در افکار سیاست‌مداران نیز می‌توان جریان و حرکت آن را دید.

به گمانم جمله رینوس میشل تاییدی بر این نوشته باشد. آن‌جا که می‌گوید: فوتبال چیزی شبیه جنگ است، هر کس خیلی مناسب رفتار کند بازنده است.

فوتبال علیه دشمن کتابی است فوتبالی سیاسی، که توسط سایمون کوپر در سال ۱۹۹۳ منتشر شد.

کوپر در این کتاب به تاثیر پرطرفدارترین ورزش دنیا بر شرایط سیاسی و اجتماعی جوامع گوناگون پرداخته است.

 این کتاب در زمان چاپ با فروش بسیار چشم‌گیری مواجه شد و در همان سال اول انتشار، برنده جایزه بهترین کتاب ورزشی سال موسسه ویلیام هیل شد.

شاید بهترین انگیزه برای خواندن فوتبال علیه دشمن تعبیری است که سایمون بارنز نویسنده روزنامه تایمز درباره آن دارد.‌ او می‌گوید:

«اگر فوتبال را دوست دارید، این کتاب را بخوانید و اگر فوتبال را دوست ندارید، بازهم این کتاب را بخوانید!»

کوپر در این کتاب به قدرت و نفوذ فوتبال در عرصه‌های غیر فوتبالی می پردازد؛ از تاثیر پیچیده فوتبال در دگرگونی ساختارهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، از به هم پیوستگی و از هم گسستگی ملیت‌ها و قومیت‌ها می‌گوید.

او از از توافق و تقابل فرهنگ‌ها و تمدن‌ها تا باور آن‌که این ورزش عجیب و محبوب، مرزهایی فراتر از آن خطوط سپید پیرامون مستطیل سبز دارد، می‌نویسد.

تکه‌هایی زیبا از فوتبال علیه دشمن

بخوانید و لذت ببرید.

فوتبال علیه دشمن

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل