گلونی

فیلتر کردن اینستاگرام کار دشواری است

قابلیت بازنشر پست‌ها در اینستاگرام

اینستاگرام

یعنی اگر بخشی از جامعه با فیلتر شدن تلگرام همراه بودند و استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی را نتیجه‌بخش می‌دانستند، امروز درباره احتمال فیلتر کردن اینستاگرام نظری برخلاف نظرشان درباره فیلتر شدن تلگرام دارند و با آن موافق نیستند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پیام‌رسان‌های داخلی هیچکدام در حد و اندازه تلگرام نبودند اما دست‌کم پیام‌رسان بودند و می‌شد آنها را به عنوان جایگزین داخلی پیام‌رسان تلگرام معرفی کرد.

اینستاگرام اما نمونه مشابه داخلی ندارد. اینستاگرام رسانه‌ای است که حتی نمونه مشابه خارجی هم ندارد. اینستاگرام امروز یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین پلتفرم‌های فضای مجازی است و به نظر می‌رسد با توجه به این ویژگی‌های اینستاگرام به سختی بتوان در مورد فیلترینگ آن سخن به میان آورد.

درست است که اینستاگرام محلی برای عرضه همه چیز است و عکس‌ها و ویدیوهای غیر اخلاقی بسیاری در آن وجود دارد اما آیا مگر با چاقو فقط می‌توان آدم کشت؟

igtv  در اینستاگرام

اینستاگرام این روزها از قابلیت جدید تلویزیون خود به نام آی جی تی وی igtv نیز رونمایی کرده است.

igtv به کاربران این اختیار را می دهد که ویدیوهای ۱۰ دقیقه‌ای در صفحه خود بارگذاری کنند و به صفحات رسمی و پرطرفدار این اجازه را می‌دهد که تا ۶۰ دقیقه ویدیو با کیفیت بالا آپلود کنند.

اضافه شدن این ویژگی به ویژگی های اینستاگرام این پلتفرم را قدرتمندتر از همیشه کرده است. بسیاری از مردم جهان و مردم ایران روزانه گاه تا ساعت‌ها وقت خود را در اینستاگرام می‌گذرانند.

درست است که اینستاگرام بیشتر محلی است برای دیدن ویدیوهای سرگرمی، موسیقی، بریده‌های فیلم، کلیپ‌های طنز و… اما بدیهی است که بخشی از  وقت و اینترنت مردم جهان صرف دیدن ویدیو های نادرست یا غیر اخلاقی می‌شود.

البته هیچ‌کدام از اینها نمی‌تواند دلیلی بر فیلتر کردن اینستاگرام باشد. بسیاری از مردم در اینستاگرام خرید می‌کنند، بسیاری از مردم در اینستاگرام دستور آشپزی یاد می‌گیرند، مهارت می‌آموزند و حتی صفحه‌های خبری را دنبال می‌کنند و یا با دوستان آشنایان‌شان در ارتباط هستند.

پس استفاده در از اینستاگرام منحصر به کارهای غیر اخلاقی نیست و این رسانه یک رسانه مهم برای مردم است که با آن کارهای گوناگونی انجام می‌دهند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل