گلونی

لرستان با استاندارهای سلامت فاصله دارد

دکتر قاضی زاده هاشمی

سفر دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به لرستان دستاوردهای زیادی داشت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، تعداد زیادی از وزرا به این خطه می‌آیند ولی در عمل شاهد هیچ تغییر و تحولی نیستیم. اما در سفر وزیر بهداشت شاهد بودیم که گام‌های بلندی در زمینه سلامت در استان لرستان برداشته شده است.

وزیر بهداشت با افتتاح آسایشگاه اعصاب و روان خرم‌آباد و مرکز پرتودرمانی این شهر که سال‌هاست یکی از مهمترین خواسته‌های شهروندان بود، و چندین مرکز بهداشتی دیگر، از اخبار مهم در اولین روز سفر بود.

سپس دکتر هاشمی به دیگر شهرهای استان رفت و چندبن پروژه بهداشتی و درمانی دیگر را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد که از آن‌جمله کلنگ‌زنی بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی گهر دورود و افتتاح بیمارستان آیت‌الله بروجردی شهرستان بروجرد بود.

فاصله لرستان با استانداردهای سلامت زیاد است

همه این اقدامات در جهت بهتر شدن وضعیت سلامت مثبت و قابل ستایش است ولی همانطور که وزیر بهداشت هم یادآور شد کمبود و عقب‌ماندگی تاریخی این استان در زمینه درمان است.

ساخت و تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی گهر دورود باید با جدیت پیگیری شود چون این شهرستان به‌شدت در زمینه درمان محروم است مانند دیگر شهرستان‌های لرستان، فاصله زیادی با استاندارهای ملی دارد.

پروژه‌هایی مانند تکمیل بیمارستان جدید عشایر خرم‌آباد و ساخت مراکز درمانی و بیمارستان‌های دیگر شهرستان‌های لرستان مانند کوهدشت، پلدختر، الشتر و نورآباد که عقب‌ماندگی زیادی حتی نسبت به دیگر شهرهای استان دارند، باید در دستور کار علوم پزشکی لرستان قرار گیرد.

این سفر می‌تواند شروع خوبی برای تغییر در نظام سلامت لرستان باشد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل