محمدجواد رضایی ساده و قابل باور اجرا کرد

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: محمدجواد رضایی یک استندآپ کمدین بی‌آلایش بود. این مهم‌ترین نکته‌ای بود که دوست دارم درباره او به کار ببرم.

استندآپ محمدجواد رضایی در خندوانه

انتخاب موضوع در زمان مناسب

محمدجواد رضایی به خاطر لرزش دستانش، همین موضوع را به عنوان دستمایه طنز خود قرار داد. او قبل از آنکه از جانب برخی افراد مورد سوال قرار گیرد و نقد شود، هوشمندانه همین ویژگی خود را به عنوان اولین موضوع استندآپ انتخاب کرد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک طناز، به خصوص در مسابقات و فضای رقابتی، انتخاب ترتیب درست موضوعات در اجراست. شاید اگر این موضوع در جلسات بعدی انتخاب می‌شد، به این میزان دیده نمی‌شد.

تسلطی که کاش بود

باید پذیرفت که تسلط محمدجواد رضایی در اجرا پایین بود. به طوری که بارها متن را فراموش کرد و همین موجب شد تا در اجرا اختلال ایجاد شود و به دفعات مکث کند.

همین عدم تسلط موجب شد که طنز برخی از شوخی‌ها آنگونه که می‌توانست موفق عمل نکند. اگرچه این سطح استرس برای او که برای اولین بار چنین موقعیتی را تجربه می‌کرد، طبیعی است.

ساده و قابل باور

محمدجواد رضایی اجرای ساده و قابل باوری داشت. قابل باور بودن شوخی‌های او یک ویژگی ذاتی است. البته در چندین مورد نگرانی از حالت نمایشی گرفتن به وجود آمد، اما نشان داد که نمی‌خواهد به آن سمت برود و به درستی چنین نکرد. اجرای نمایشی در استندآپ باید به گونه‌ای در دل طنز بنشیند که تبدیل به کاراکتری خارج از چارچوب کار نشود.

حذف چند تکرار

به نظر می‌رسد متن محمدجواد نیاز به یک ویرایش مجدد و حذف چند شوخی داشت. او توانسته بود برخی از شوخی‌های تکراری را با تغییراتی که بر روی آنها اعمال کرد، برای خود کند. اما در مقابل برای چند شوخی ناموفق عمل کرد.

محمدجواد رضایی

در مجموع می‌توان گفت اجرای محمدجواد رضایی با افزایش تسلط بر اجرا، اجرایی به مراتب بهتر خواهد شد. اولین تجربه او در حضور در چنین فضایی نسبت به خیلی دیگر از افرادی که ادعای استندآپ کمدی دارند، قابل تحسین بود.

برای خواندن دیگر نقدها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 96024 ساعت خبر : 1:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96024
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

سلام به نظر من محمدجواد رضایی میتونه جزو بهترین کمدین ها باشه اجرای دیشب خییییلی عالی بود فقط یکم استرس باعث شد یادش بره واین چیزی از ارزشش کم نکرد من ایمان دارم جزو بهترین ها میشه فقط کافیه ماها حمایتش کنیم از همتون میخام بهش رای بدین باید کمکش کنیم تا بتونه بیشتر خلاقیت های خودشو نشون بده تابیشتر لبخند بر روی لبهامون بیاره…