مدیر مسئول روزنامه شرق در گفت‌وگو با رادیو تهران: ما پرونده محرمانه رو نکرده‌ایم و نگران شکایت نیستیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهدی رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق در گفت‌وگویی زنده با رادیو تهران درباره گزارش این رسانه توضیحاتی ارائه کرد.

مدیر مسئول روزنامه شرق در رادیو تهران:

 

 

او که همزمان با برنامه تلویزیونی حالا خورشید با رادیو حرف می‌زد گفت: ما خیلی کار خارق‌العاده‌ای نکردیم، این اسناد، اسنادی است که در دادگاه در ۱۰ جلسه مطرح شده است، امروز هم جلسه دهم بوده و اتفاقا مدیر عامل موسسه، امروز دادگاه حضور داشته و توضیح داده است.

مدیرمسئول روزنامه شرق گفت: در کیفر خواستی که دادستان داده است،‌ این اسامی و مبالغ هست و اسامی هم واضح است. ما به لحاظ این‌که هنوز پرونده به نتیجه و رأی نرسیده، اسامی را منتشر نکردیم و حروف الفبا کمک کرده که ما پرهیز کنیم از منتشرکردن اسنادمان و علاوه بر این هم از لحاظ حرفه‌ای و اخلاقی بنا نداشتیم ما این اسامی را منتشر کردیم.

ما اتهامی هم نزدیم به این افراد، ‌این مجریان یا کسانی دیگر. ما در حقیقت شرح یک داستان را که این موسسه به مدت یک دهه در کشور ایجاد کرده است را آوردیم و اتفاقا بحث اصلی ما این است که این موسسه آمده از تلویزیون و برخی از این سلبریتی‌ها سوءاستفاده کرده است، برای این‌که خودش را جا بیندازد و حقوق مردم را به این شکل پایمال کرده است.

در یک جامعه آزاد این رسالت طبیعی یک رسانه است

رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق در برنامه تهران من گفت: من فکر می‌کنم در یک جامعه آزاد این رسالت طبیعی یک رسانه است. رسانه‌های ما به نظرم اگر فرصت برایشان فراهم شود، بهترین وسیله هستند برای جلوگیری از فساد، رسانه‌های ما اگر اجازه داشته باشند و اگر بتوانند اتاق مسئولان ما را، اتاق مدیران ما را شیشه‌ای و شفاف کنند، به نظرم خیلی از فسادهایی که جامعه ما و کشور ما درگیر آن است، در چنان روزی درگیر نخواهد بود و من واقعا از این حس که بتوانیم به یک گوشه‌ای از این فساد نور بتابانیم و مسئولان کشور و ناظران جامعه بروند و جلوی فساد را بگیرند، خدا را شکر می‌کنم و هدف رسالتمان هم این بوده است.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: ما به هیچ وجه با هیچ کسی که در این پرونده اسمش آمده یا نیامده، هیچ عنادی خدای ناکرده نداشتیم و معتقدیم ما باید برویم به سمت شفافیت و هر کسی هم هر کاری کرده، باید مسئولیتش را بپذیرد. اتفاقا من از آقای «ا. ع» که خیلی صادقانه و شفاف آمده و گفته من آن پول را گرفتم و بابت برنامه‌سازی هم بوده است، خیلی تشکر کردم و تشکر می‌کردم و فکر می‌کنم بقیه هم همینطور بیایند شجاعانه بگویند و توضیح دهند که این پول چه بوده و چگونه گرفته‌اند.

نگران شکایت نیستیم

رحمانیان گفت: تا آنجایی که امکانش هست و می‌توانیم کمک کنیم به این شفاف‌سازی، کمک می‌کنیم، ضمن این‌که در همین شماره هم بیش از دو، سه اسم طرح شده است؛ حالا دو تا از این‌ها شناخته‌شده بودند، بیشتر سروصدا کرده، وگرنه چندین اسم آن‌جا مطرح شده، یکی از وزرای دولت نهم و دهم بوده و کسانی دیگر بوده‌اند، شرکت‌های دیگری بوده؛ بنابراین فقط به این دو اسم ختم نمی‌شود، ‌این دو اسم چون شناخته‌شده بودند، بیشتر مطرح شدند. چیزی نبود که ما پرونده محرمانه را رو کرده باشیم، جلسه علنی بوده و آن‌جا گفته شده این حرف‌ها.

رحمانیان درباره شکایت از شرق گفت: بالاخره ما چون اسناد داریم، نگران شکایت نیستیم.

عوامل برنامه تهران من: تهیه‌کننده: اسماعیل باستانی، سردبیر: بشیر جعفری‌نیا، مجری: غزل نهانی.

پایان پیام

کد خبر : 97066 ساعت خبر : 10:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97066
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات