گلونی

مردم حق دارند بدانند برق کی می‌رود

مردم حق دارند بدانند برق کی می‌رود

خاموشی

مردم حق دارند بدانند برق کی می‌رود

به گزارش پایگاه خبری گلونی، زندگی امروزی مردم ایران با روزگار دهه ۶۰ و دهه۷۰ فرق بسیار دارد. برق امروزه نقش مهمی در زندگی‌ها دارد.

امروز ما بیش از گذشته به انرژی وابسته‌ایم. درست یا غلط، خاموشی، آن هم بون زمان‌بندی می‌تواند زندگی ایرانی‌های امروز را تحت تاثیر قرار بدهد. زندگی مردم ایران مانند گذشته نیست که قطع‌شدن برق برایشان اهمیتی نداشته باشد یا به آن عادت کرده باشند.

زندگی مردم در شهرهای بزرگ اینگونه نیست که بتوانند بعد از گذشتن چند ساعت، فریزر خود را خالی کنند و به خانه‌های همسایه ببرند. حتی اگر بتوانند این کار را هم بکنند، در این دوره و زمانه کسی جا برای نگهداری وسایل فریزر کسی دیگر ندارد. حالا مثل قدیم نیست که در خانه‌ها یک یخچال و یک فریزر بزرگ وجود داشته باشند؛ فریزرهای ما این روزها همه کوچکند و با هم یک یخچال و فریزر را تشکیل داده‌اند.

مردم حق دارند بدانند برق کی می‌رود

به نظر می‌رسد که مردم حق دارند که لااقل بدانند که چه زمانی برق خانه‌شان قطع می‌شود. صحبت شاید بر سر قطع‌شدن یا قطع‌نشدن برق نباشد، صحبت بر سر این است که مردم بدانند که دقیقا چه زمانی این اتفاق می‌افتد.

زندگی این روزهای مردم ایران وابسته به روشنایی است و وقتی که برق می‌رود، تقریبا زندگی‌های ما فلج می‌شوند. ما دیگر آن آدم‌های گذشته نیستیم که بتوانیم در خاموشی  و حتی زیر بمباران خود را سرگرم کنیم و اوقات را بگذرانیم.

 برق که می‌رود، خود ما و زندگی ما فلج می‌شود. پس اگر مردم گله می‌کنند و از مسئولان می‌خواهند که لااقل جدول زمان‌بندی قطعی برق را منتشر کنند، به نظر می‌رسد که حق دارند. امیدواریم طی روزهای آینده این اتفاق بیفتد و مسئولان به جای گفتن جمله‌های طنزی مانند این‌که خاموشی نداریم و داریم مدیریت بار می‌کنیم، همان مدیریت بار را به صورت جدول به مردم اطلاع بدهند و آگاهی‌رسانی کنند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل