آموزش محیط زیستی به دانش آموزان لنگرود در اوقات فراغت تابستان

آموزش محیط زیستی به دانش آموزان لنگرود در اوقات فراغت تابستانی آغاز شد .

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، آموزش محیط زیست با عنوان انسان و محیط زیست به دانش آموزان مقاطع پنجم تا نهم توسط کارشناسان محیط زیست و با همکاری کانون فرهنگی راهیان غدیر لنگرود با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی آغاز شد.

در این دور از آموزش‌ها که از اول تیر ماه ۹۶ لغایت ۳۱ مرداد ادامه خواهد داشت، دانش‌آموزان در کنار فعالیت‌های تفریحی و فرهنگی، با مفاهیم پایه در محیط زیست نیز آشنا خواهند شد.

آموزش محیط زیستی به دانش آموزان لنگرود در اوقات فراغت تابستان

سیدامین نجات رییس اداره حفاظت محیط زیست در این زمینه گفت حفاظت محیط زیست بر پایه آموزش و فرهنگ‌سازی کودکان و نوجوانان جامعه بنا خواهد شد و هرگونه هزینه‌ای در این زمینه منافع بلند مدت برای اجتماع بشر را به دنبال خواهد داشت.

لَنگرود

(به گیلکی: لنگِرود) نام شهری در شمال ایران که در استان گیلان و بین شهر لاهیجان و رودسر قرار گرفته‌است. جمعیت این شهر بر پایه آمار سرشماری سال ۱۳۹۵ برابر با ۷۹٬۴۴۵ نفر (۲۷٬۳۱۸ خانوار) است.

نام لنگرود، برای نخستین بار در سال ۵۱۲ هـ.ق. در متون تاریخی ذکر شده‌است. این سال مصادف با مرگ سلطان محمد پسر ملک شاه آلب ارسلان است. در دوره صفویان، خصوصاً در دوره سلطنت شاه عباس اول، شهر لنگرود مرکز حوادث مهمی بوده‌است. فرار احمد خان حاکم لاهیجان از لنگرود و دستگیری اعضای خانواده وی توسط کیا فریدون حاکم گیلان و تحویل آن‌ها به شاه عباس، از جمله رویدادهای مهم این دوره شهر است. نادر برای سرکوب تاتارهای شرق مازندران و توسعه تجارت و دستیابی به دریا، لنگرود را برای ایجاد پایگاه دریایی و کارخانه کشتیسازی انتخاب کرد و در توسعه آن کوشید. در زمان قاجار نیز لنگرود مورد توجه قرار گرفت. این شهر، امروزه یکی از مناطق زیبای گردشگری در استان گیلان است.

پایان پیام

کد خبر : 95737 ساعت خبر : 11:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95737
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات