از تنگ ارغوان ایلام چگونه پول بسازیم؟

راهِ آفرینش پول از جاذبه‌های طبیعی وطن مثل تنگ ارغوان ایلام محاسبه ظرفیت برد، مدیریت ورود گردشگر و آموزش مستقیم آنها به کمک سمن‌ها و جامعه محلی و با حفظ زیگونگی و چشم‌انداز طبیعی منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمد درویش در صفحه شخصی‌اش نوشت: در کجای دنیا سراغ دارید که یک رویشگاه طبیعی جنگلی را به کمک عملیات سازه‌ای بخواهند زیباتر کنند؟!

چه چیزی از خودِ طبیعت زیباتر است؟ چرا اداره محیط زیست ایلام سکوت کرده و گزارش ارزیابی محیط زیستی طرح گردشگری تنگ ارغوان را منتشر نمی‌کند؟! نکند اصلاً گزارش ارزیابی‌ای موجود نیست! هست؟ لطفاً نگویید به ما ارتباط ندارد و بازی قدیمی منابع طبیعی و محیط زیست را راه نیاندازید. هر عملیاتی که منجر به تخریب طبیعت شود، محیط زیست می تواند و باید دخالت کند.

چرا این همه نهادهای نظارتی جورواجورِ مملکت به شفاف‌سازی این رخداد نگران‌کننده کمک نمی‌کنند؟ مگر قرارِ ما با شفافیت نبود؟ از همین تنگ ارغوان ایلام شروع کنید لطفاً!

راستی! کسی خبری از انتشار گزارشهای دفتر ارزیابی بر روی پرتال سازمان حفاظت محیط زیست که هشت ماه پیش با بوق و کرنا اعلام شد، دارد؟! چقدر دروغ و پرده‌پوشی و ناراستی! بس است دیگر.

راهِ آفرینش پول از جاذبه‌های طبیعی وطن مثل تنگ ارغوان ایلام محاسبه ظرفیت برد، مدیریت ورود گردشگر و آموزش مستقیم آنها به کمک سمن‌ها و جامعه محلی و با حفظ زیگونگی و چشم‌انداز طبیعی منطقه است. بوم‌گردی، می‌تواند جایگزین کشاورزی ناپایدار شود، اگر فقط مثل کشاورزی درصددِ کندن یک مو از این خرس – به هر قیمتی – نباشیم!

پایان پیام

کد خبر : 96834 ساعت خبر : 10:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96834
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات