از خاموشی تا غلط‌های املایی

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه:

خاموشی سیستم‌های سرمایشی

محمدحسین مقیمی، استاندار تهران از طرح پیشنهاد خاموشی سیستم‌های سرمایشی از ساعت ۱۳:۳۰ به بعد در دستگاه‌های دولتی با هدف کاهش مصرف برق خبر داد. البته باید بپرسیم تو همه اتاق‌ها یا فقط اتاق کارمندان؟ هرچند این طرح یه حسن هم داره و اینکه علاوه بر دوره کوهنوردی ارباب رجوع مجهز به آپشن چربی‌سوز هم می‌شه!

دو راهی وزارتخانه یا سازمان

مسعود سلطانی‌فر؛ وزیر ورزش و جوانان گفت: «رویکرد دولت، تأسیس سازمان مستقل جوانان است.» چه رویکرد جدیدی؛ این سازمان ملی جوانان همون سازمان ملی جوانان نیست که تو دولت قبل گواهینامه ازدواج می‌داد؟ اون‌وقت ما مهلت گواهینامه ازدواجمون تموم شده. الان چی‌کار باید بکنیم؟ طلاق بگیریم؟!

فرفره‌های وطنی

یک شرکت اسباب‌بازی یک فرفره جادویی به نام «لیمبو» ساخته است که با بیش از ۲۷ ساعت چرخیدن بی‌وقفه، رکود گینس را در اختیار دارد. الگوش رو هم از زندگی یک ایرونی از صبح تا شب برای یه قرون پول بیشتر برداشته. در واقع فرفره ماییم لیمبو ادامون رو درمیاره.

رابطه سن و خطر مرگ

دانشمندان معتقدند: «هر چه سن بالاتر می‌رود، خطر مرگ افزایش می‌یابد؛ اما مطالعات جدید نشان می‌دهد این تئوری با افراد بالای ۸۰ سال سازگار نبوده و بعد از ۱۰۵ سالگی خطر مرگ کاهش هم می‌یابد.» البته بعد از ۱۰۵ سالگی دیگه بهش نمی‌گن خطر مرگ؛ بیشتر فرصته. باید نسخه جدیدی از این ضرب‌المثل ارائه بدیم؛ هرچیزی که تا ۸۰ سالگی نکشدمون تا ۱۰۵ سالگی قوی‌ترمون می‌کنه.

غلط‌های املایی سازمانی

دکتر کیانوش جهانپور؛ سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره نامه یکی از شرکت‌های داروسازی به رییس کل بانک مرکزی جهت اصلاح نام یک قلم کالا (بخارشور) در فهرست واردات این شرکت با ارز ۴۲۰۰ تومانی، توضیح داد و این موضوع را مربوط به اشتباه در ترجمه کد مربوط به برخی لوازم اسپری‌های استنشاقی خواند. حالا فردا واردکننده‌های پوشاک هم می‌گن که موز و چای خشک هم اسم رمز دکمه و اِپُله. تو خونه‌مون اینجوری صداشون می‌زنیم!

پایان پیام

کد خبر : 95686 ساعت خبر : 11:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95686
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات