اینستاگرام روزی فیلتر می‌شود

شاخ‌های اینستاگرام به هیچ وجه حاضر نیستند یکدفعه خبر فیلتر شدن آنرا بشنوند. و اگر بشنوند، گوینده خبر را مورد عنایت قرار می‌دهند.

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: چندی پیش دکتر مسعود نویدی مقدم، در یک برنامه‌ی رادیویی با اشاره به تبعات منفی حضور در اینستاگرام، گفت:

زمانیکه فرد جذابیت لازم را در محیط واقعی خود نداشته باشد به سمت طبقه‌های مجازی حرکت می‌کند. به همین دلیل بیشترین آمار عضویت اینستاگرام مربوط به بانوان و جوانان است. عدم دریافت محبت و توجه از همسر و اطرافیان سبب گرایش افراد به فضاهای غیرواقعی می‌شود.

این روانشناس خانواده با اشاره به گرایش افراد و به ویژه بانوان برای تأیید شدن یا به اصطلاح لایک شدن در فضای مجازی ادامه داد: در فضای مجازی افراد اهداف خود را در دسترس و نزدیک می‌بینند اما به دلیل عدم تلاش به آنها نمی‌رسند و دچار سرخوردگی و افسردگی می‌شوند.

توانمندی‌های بانوان در فضاهای مجازی

بر اساس همین خبر متنی را نوشتم با عنوان توانمندی‌های بانوان در فضاهای مجازی و اینکه آقایان اگر در فضای مجازی حضور ندارند، در این زمینه توانمند نیستند.

با فاصله چهار یا پنج روز بعد از انتشار این خبر، شایعه‌ی فیلترشدن اینستاگرام شنیده شد.

به یاد داستانی افتادم:

می‌گویند خسرو پرویز اسب سیاه‌رنگی داشت به نام شبدیز.که بسیار مورد علاقه او بود.

خسرو پرویز گفته بود هر کس خبر مرگ شبدیز را بیاورد اعدام خواهد شد.

یک روز شبدیز می‌میرد.

باری،  باربد شعری برای خسروپرویز می‌سراید و در آن به تلویح به خبر مرگ شبدیز اشاره می‌کند. خسروپرویز با شنیدن شعر، می‌گوید: مگر شبدیز مرده است؟

 باربد می‌گوید: این را شاه گفت.

و به این ترتیب از مرگ رهایی می‌یابد.

از نظر من این داستان با سخنان آقای دکتر نویدی مقدم، سر بزنگاه فیلتر شدن اینستاگرام ارتباط نزدیکی دارد.

در واقع اینستاگرام حتماً فیلتر می‌شود. مثل مرگ شبدیز که دیر و زود داره اما سوخت و سوز ندارد.

شاخ‌های اینستاگرام هم خسروپرویز هستند. که به هیچ وجه حاضر نیستند یکدفعه خبر فیلترشدن آنرا بشنوند. و اگر بشنوند، گوینده خبر را مورد عنایت قرار می‌دهند.

برای همین نقش باربد داستان را می‌دهند به آقای دکتر روانشناس تا به تلویح از خطرات اینستاگرام و فیلترشدن حتمی آن، شعر خوانی کنند.

از اینجای قضیه به بعد یه کم داستان اینستاگرام با داستان مرگ شبدیز تفاوت می‌کند.

فیلتر شدن اینستاگرام

چون معلوم نیست، شاخ‌های اینستاگرام به اندازه‌ی خسروپرویز باهوش باشند و زود شصتشان خبردار شود. و زود بگویند: عه مگر قرار است، اینستا فیلتر شود؟ بعد دکتر روانشناس بگوید: همون که خودتون گفتید.

از طرفی در داستان شبدیز، دلیل مردن اسب مشخص نمی‌شود. مثلاً ممکن است، انرژی منفی که اطرافیان خسروپرویز از ترس اعدام شدن داده بودند، اسب را کشته باشد. ( از هر چیزی که بترسید به سرتان می‌آید).

یا ممکن است،شیرین همسر خسروپرویز، دور از چشم شاه آنقدر سوار شبدیز شده باشد که اسب بیچاره مرده باشد. یا هر دلیل دیگر.

اما در داستان فیلترینگ اینستاگرام، دلیل به وضوح معلوم است. و کاسه کوزه‌ی فیلترشدن آن بر سر سرخوردگی بانوان به خاطر لایک نگرفتن، خواهد شکست.

پایان پیام

کد خبر : 96109 ساعت خبر : 11:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96109
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات