بدون جمشید ب قیمت سکه رند شد

امروز سکه طلا قیمت به مرز سه میلیون تومانی رسید و با این وضعیت به نظر می‌رسد راه‌کارهای در پیش گرفته شده برای کنترل قیمت آن بی‌نتیجه بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در همین رابطه رییس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر از افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه خبر داد و گفت:‌ «علت افزایش قیمت سکه شایعات مطرح‌ شده درخصوص پولشویی است.»

از نظر این مقام مسئول حتی نباید در مورد پولشویی و این موارد صحبت کرد. به قول کاربران فضای مجازی این یکی از سخنان بزرگان است. البته قبلا یک اصطلاح دیگری به‌کار برده می‌شد که در آن پای مادرزن به میان می‌آمد. از این حرف‌ها گذشته ایشان دقیقا مشخص نکردند به چه دلیل بحث پولشویی که وسط می‌آید، همه‌‌ی بازیگران بازار ارز و طلا خشمگین می‌شوند و کک به جانشان می‌افتد.

ابراهیم محمدولی برای اینکه کار را تمام کند، نسخه‌ای هم می‌پیچد و تاکید کرد: «برای اینکه در بازار و اقتصادمان آرامش ایجاد شود، نباید اصلا این شایعات به وجود آید و امیدواریم بازار به آرامش اولیه برگردد.»

چند روز است که دولت سخت دنبال عاملان اختلال در بازار سکه و ارز است و سلطان سکه هم دستگیر شده است. همچنین قابل ذکر است که هیچ اتفاقی در مورد مبارزه با پولشویی رخ نداده است و قوانین مربوط تصویب نشدند. ولی شاهدیم که امروز سکه طلا به مرز سه میلیون تومان رسید و قیمتش رند شد.

آقای محمدولی و دیگر مسئولین دولتی آیا برای این وضعیت هم توضیحی دارند؟ آیا هنوز هم به نظر ایشان زبان در کام گرفتن و گذشتن از مفاسد اقتصادی در زمینه ارز و طلا راه حل مناسبی است؟ بدون شک خیر.

شفاف‌سازی چاره کار است

تنها راه چاره‌ی برون‌رفت از این وضعیت شفاف‌سازی است. مسئولینی که در این دولت حضور دارند همان کسانی هستند که جمشید ب و داستان‌های ساختگی و مضحک دولت دهم را مسخره می‌کردند. ولی حالا خودشان به همین درد مبتلا شده‌اند و دلایل عجیب و غریب را برای وضعیت اقتصادی می‌تراشند.

اقتصادی که با خرید دو تن سکه به‌وسیله خرید چند کارت ملی یا درگرفتن بحث پولشویی از این رو به آن رو شود، مشخص است که بیماری مزمنی دارد و در حال احتضار است. مردم با این کلمات و بازی‌های سیاسی و رد گم‌کردن‌ها کاری ندارند و فقط آنچه می‌بینند کم‌شدن قدرت خرید و تحلیل رفتن روزانه سرمایه‌هایشان است.

پس به جای ردیف کردن دلایل عجیب برای گرانی‌ها، به فکر چاره‌ای باشید وگرنه در پایان تابستان باید سکه را با قیمت ۹ رقمی در بازار ببینیم.

پایان پیام

کد خبر : 96658 ساعت خبر : 1:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96658
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات