دبیری سرویس تشریفاتی نیست

آیا از دید آن رسانه، دبیری سرویس یک سمت تشریفاتی است؟

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: این روزها همه روزنامه‌نگاران و کسانی که در نشریات قلم می‌زنند، حال روزنامه‌ها را بد توصیف می‌کنند.

دلایل مختلفی برای این ناخوش احوالی هم ذکر می‌شود. از فضای مجازی که دیگر خبر تازه‌ای به معنای قدیمی برای مخاطب نشریه باقی نمی‌گذارد، تا جایی که پیشنهاد می‌شود نشریات مکتوب بیشتر به گزارش و تحلیل روی بیاورند، تا مشکلات مالی و وضعیت اقتصادی مردم که سهم نشریات را در سبد فرهنگی‌شان به شدت کاهش داده است.

اما فقط عوامل بیرونی موثر نیست. شاید بهتر است قبل از آنکه علل بیرونی را موثر بدانیم، کمی به خود رسانه‌ها بپردازیم. اگر امروز اعتماد به رسانه‌ها کاهش یافته است، یکی از مهمترین دلایلش رفتار خود رسانه‌هاست.

حال که اسامی افرادی که به نام خبرنگار طرح ورود به محدوده ترافیک را دریافت کرده‌اند، منتشر شده است، بررسی نکته‌های این لیست باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

اینکه یک رسانه، سمت دبیری سرویس را به یک نماینده مجلس بدهد، فقط برای آن نماینده مجلس ناخوشایند نیست. باید پرسید آن رسانه به چه علت، اعتبار دبیری سرویس را زیر سوال می‌برد؟

قبول داشته باشید یا نه، این خبرها ذهنیت مردم را نسبت به رسانه‌ها بیش از پیش خراب می‌کند. اگر امروزه رسانه‌ها به چنین وضعیتی دچار شده‌اند، آیا جز این است که برخی از آنان، وظایف و ساختار تحریریه را به همین سادگی مورد معامله قرار می‌دهند؟

آیا از دید آن رسانه، دبیری سرویس یک سمت تشریفاتی است؟ بهتر است برخی رسانه‌ها یک‌بار دیگر اصطلاحات خبری و روزنامه‌نگاری و وظایف افراد را بخوانند تا گمان نکنند این تقسیم‌بندی‌‌ها برای پر کردن عریضه بوده است.

خطاب به این رسانه ها باید گفت لطفا حرمت روزنامه‌نگاری و خبرنگاری را نگه دارید.

پایان پیام

کد خبر : 95723 ساعت خبر : 11:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95723
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات