دولت شفاف‌سازی کرد بازار اعتصاب

پس چرا حالا بازاریان پس از ماه‌ها که اجناسشان را چند برابر قیمت فروخته‌اند به فکر اعتراض و اعتصاب افتاده‌اند؟

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: عصر یکشنبه که واحدهای تجاری پاساژ علاءالدین مغازه‌ها را بستند و به خیابان آمدند انتظار این می‌رفت که قضیه به اینجا ختم نشود. روز گذشته ولی ماجرا بالا گرفت و بازار تهران و خیابان‌های اطرافش روز ملتهبی داشتند که در برخی از خیابان‌ها فضا کمی ملتهب شد.

وضعیت اقتصادی به‌سامان نیست و بالارفتن نرخ ارز، بازار را با مشکل مواجه کرده است ولی این وضعیت ویژه امروز و دیروز نیست و از سال گذشته رشد نرخ دلار شروع شده است. پس چرا حالا بازاریان پس از ماه‌ها که اجناسشان را چند برابر قیمت فروخته‌اند به فکر اعتراض و اعتصاب افتاده‌اند؟

بدون شک در میان معترضان دیروز بسیاری به‌حق از وضعیت گلایه دارند و اعتراض هم حق هر شهروند در این کشور است.

اعتصاب بعد از شفاف‌سازی

ولی واقعیت این است که همه این قائله دقیقا زمانی شروع شد که دولت و در راس آن وزارت ارتباطات شروع به شفاف‌سازی کرد و لیست شرکت‌هایی را که برای واردات موبایل دلار دولتی گرفته بودند را منتشر کرد.

شرکت‌هایی که دلار ۴۲۰۰ تومانی گرفته بودند ولی هیچ موبایلی وارد نکرده بودند و یا وارد کرده‌اند و به چندین برابر فروخته‌اند.

بعد از این کار مثل اینکه آب به لانه مورچه‌ها ریخته باشند، دلالان واردات موبایل و شرکت‌های متخلف دست به‌کار شدند تا آب را گلال‌آلود کنند. وضعیت بحرانی بازار و نارضایتی‌های بازاریان و مشتریان برای شعله‌ور شدن نیاز به جرقه‌ای داشت و این جرقه را دلالان زدند.

حالا کسانی که در این چند ماه بدون دلیل و فقط با استفاده از کم‌کاری دستگاه‌های نظارتی، داراییشان چندبن برابر شده است، طلبکار شده‌اند و بر موج نارضایتی‌ها سوار شده‌اند.

تنها را مقابله با سودجویی دلالان بازار و لابی‌های مخالف دولت که می‌خواهند با فشار آوردن بر دولت، راه را برای بازگشت به دوران سیاه تحریم‌ها در سال‌های ابتدایی دهه نود باز کنند، فقط شفاف‌سازی است. راهی که دولت انتخاب کرده است. البته اگر زیر بار فشارها کمر خم نکند.

پایان پیام

کد خبر : 95374 ساعت خبر : 10:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95374
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات