زمان همه چیز را درباره آهنگ ۱۱ ستاره روشن کرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی: آهنگ ۱۱ ستاره کمی قبل از آغاز جام جهانی با تبلیغات بسیار رونمایی شد. آهنگی که انتقادهای زیادی را میان کارشناسان موسیقی و مخاطبان فوتبال در پی داشت. انتقادات مختلف به نامناسب بودن متن ترانه، ملودی و خواننده به فضای فوتبالی جام جهانی اشاره داشت.

آهنگ ۱۱ ستاره فاقد وجوه هنری است

پیروز ارجمند این آهنگ را اثری درجه سه و فاقد وجوه هنری دانست که نمونه‌ای ضعیف از آهنگ دیگری از سالار عقیلی است.

حماسه‌سرایی فدراسیون فوتبال در بی‌معنایی

دکتر اسماعیل امینی هم آن را حماسه سرایی فدراسیون فوتبال در بی معنایی خواند.

بعد از انتشار این آهنگ بود که خبر رسید ارکستر سمفونیک ایران به همراه سالار عقیلی در روسیه حضور پیدا خواهد کرد.

اما آنچه که در مدت بازی‌های تیم ملی از روسیه دیدیم، حضور آقای سالار عقیلی در ورزشگاه‌های مختلف و مکان‌های گوناگون در کشور روسیه بود.

اگر اسم آقای سالار عقیلی را در اینستاگرام جستجو کنید ویدیوهای بسیاری از او را نمی‌بینید که در میان برخی طرفداران فوتبال ایران مشغول آواز خواندن است. برخی با او هم نوا می‌شوند و برخی چون شعرها را حفظ نیستند با خنده می‌گویند بقیه‌اش چه شد.

این درحالی است که بابک زرین، آهنگساز اثر در پاسخ به انتقادات گفته بود :«زمان همه چیز را ثابت می‌کند. مطمئن هستم این کار را مردم یک‌صدا در ورزشگاه می‌خوانند و اگر به روسیه بروم از همخوانی مردم با این اثر فیلم می‌گیرم و برایتان می‌فرستم که برای منتقدان منتشر کنید.». اما هرگز چنین ویدیوهایی منتشر نشد.

حالا برای اهالی موسیقی هم حضور ارکستر سمفونیک ایران در روسیه قابل توجیه نیست. حالا وقت پاسخ دادن به این پرسش است که این همه هزینه که برای ساخت آهنگ یازده ستاره شد چه فایده‌ای به حال فوتبال ما و چه فایده‌ای به حال موسیقی ما داشت.

واکنش‌هایی که ادامه دارد

در ادامه همین واکنش‌ها، کیوان ساکت گفت :«وقتی سرودی که برای تیم ملی ساخته شده را شنیدم، شگفت‌زده شدم! متعجم که چطور مسئولان به خودشان اجازه داده‌اند با صرف چنین بودجه‌هایی، از آهنگسازان باتجربه‌تر مانند استاد احمد پژمان، فرهاد فخرالدینی، کامبیز روشن‌روان، کامکار و دیگر اساتید که همه در این زمینه صاحب‌نام و شناخته شده هستند، بهره نبرند.»

مجید انتظامی نیز در واکنش به حضور ارکستر سمفونیک در روسیه گفت: «تمایلی برای صحبت درباره این موضوع ندارم. همه چیز روشن است و نیازی به اظهار نظر نیست. آیا به نظر شما اتفاق خوبی با سفر این افراد در حوزه موسیقی رخ داد؟ باید پرسید چگونه این افراد انتخاب شده‌اند و دستاورد این حضور برای موسیقی ایران چه چیزی بود؟ هیچ کس نفهمید که چه کسانی به این سفر رفتند و اصلا برای چه موضوعی در روسیه حضور پیدا کردند.»

همچنان منتظریم

آیا ممکن است در روزهای آینده تهیه‌کنندگان آهنگ ۱۱ ستاره ویدیویی منتشر کنند که دست کم ۱۰ نفر از تماشاگران تیم ملی در یکی از سه ورزشگاه کشور روسیه مشغول خواندن بخشی از آهنگ یازده ستاره باشند؟ آیا اصلا در آن شلوغی ورزشگاه‌های جام جهانی می‌شود ۱۱ ستاره خواند؟

شاید کاربردی دیگر

هنوز می‌شود در مورد این آهنگ و حواشی مربوط به آن نوشت و تحلیل کرد.

به نظر می‌رسد آهنگ یازده ستاره را می‌شود برای موضوعات بسیاری دیگر استفاده کرد. به شرط اینکه همان یک بیتی که ترکیب ۱۱ ستاره در آن به کار رفته است را حذف کنیم و بعد می‌توانیم آن را در ایام جام جهانی، در ایام انتخابات و یا زمانی که نیاز به برانگیختن غرور ملی است، پخش کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 95451 ساعت خبر : 5:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95451
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات