شهریه‌های ۱۰۰ میلیونی مدارس چگونه خرج می‌شود؟

شهریه‌های ۱۰۰ میلیونی مدارس چگونه خرج می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علیرغم وضع قوانین آموزش و پرورش برای دریافت شهریه مدارس ولی هنوز بسیاری از مدارس غیرانتفاعی و حتی دولتی شهریه‌هایی خلاف قاعده و نجومی از دانش آموزان دریافت می‌کنند.

این شهریه‌ها در شرایطی مربوط به مدارس خاص و لاکچری که گویا مختص آقازاده‌هاست به ۱۰۰ میلیون تومان هم رسیده!

شهریه‌های ۱۰۰ میلیونی مدارس چگونه خرج می‌شود؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که در این مدارس برنامه‌های مدون آموزشی خیلی خاصی در اختیار دانش‌ آموزان قرار می‌گیرد ولی من هرچه فکر می‌کنم نمی‌فهمم شدت این تدوین چقدر است که صد میلیون می‌ارزد؟

صد میلیون می‌شود به عبارتی حقوق ۴ سال یک کارمند. البته اگر آن کارمند خیلی خوش به حالش باشد و با افزایش درصد حقوق، مبلغ دریافتی‌اش به دو میلیون تومان در ماه رسیده باشد.

جالب اینجاست رقم شهریه در مدارس معمولی‌ هم عدد قابل توجهی از همین حقوق ماهی دو میلیون است که برایتان مثال زدم.

به نظر شما در این مدارس صد میلیون تومانی چکار می‌کنند؟ مثلا یکی نشسته دانش آموزان را باد می‌زند؟

یا مثلا تخت روان می‌آورند تا دانش آموز را به سالن امتحانات ببرند! سوالات امتحان را بگو. احتمالا در برگه امتحانی می‌نویسند دانش آموز گرامی، الهی قربان آن جیب مبارک پدرت بشوم اگر حمل بر جسارت نمی‌شود، عنایت فرموده از ۱۵۰ سوال پیوست ۳_۴ تا را به انتخاب پاسخ دهید!

ما که ندیده‌ایم شاید هم برنامه‌های سفت و سخت آموزشی حاکم بر این مدارس است. بالاخره کسی که صد میلیون می‌دهد یقینا این همه هزینه صرف نکرده که فرزندش در یکی از همین واحدهای شمالی، جنوبی، شرقی و غربی دانشگاه آزاد تحصیل کند.

بازماندن از تحصیل

آن‌چه درد دارد آمار دانش‌آموزانی است که هرساله به دلیل هزینه‌های بالای تحصیل و کیف و کتاب و لوازم‌التحریر از درس خواندن باز می‌مانند. آن هم در قرنی که بی‌سوادی را کسی نمی‌پذیرد.

برای یک جامعه این شرایط واقعا فاجعه است. آن هم برای کشور ما که از منابع طبیعی سرشار است، آن‌قدر که تامین زندگی مردمش ابدا کار سختی نباید باشد.

چندی پیش در یک گزارش از اوضاع مدرسه‌ای در پایین شهر تهران خواندم که دانش‌آموزانش در هفته یک بار شام می‌خورند. حالا با خواندن خبر این مدارس لاکچری فکرم رفت سمت همان مدرسه و اوضاع و احوال دانش آموزانش. این که صد میلیون زندگی چند نفر از آن‌ها را می‌تواند زیر و رو کند!

پایان پیام

کد خبر : 95347 ساعت خبر : 7:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95347
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات