ضرورت پرهیز از بخشی‌نگری در فرآیند حفاظت و احیای تالاب های کشور

ضرورت پرهیز از بخشی‌نگری در فرآیند حفاظت و احیای تالاب های کشور

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ابراز خرسندی از عملکرد مثبت طرح حفاظت از تالاب‌های ایران، تلاش در راستای تغییر نگرش و دیدگاه دست‌اندرکاران، ذینفعان و جوامع محلی برای همکاری و مشارکت هر چه بیشتر و پرهیز از بخشی‌نگری را از ضروری ترین موارد در فرآیند حفاظت و احیای تالاب‌های کشور برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی حمید ظهرابی در بیست و سومین نشست کمیته راهبری طرح حفاظت از تالاب‌های ایران که با حضور مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های کشور، نمایندگان برنامه عمران ملل متحد، مدیران کل برخی استان‌های تالابی و نمایندگانی از ستاد احیای دریاچه ارومیه، وزارت نیرو، وزارت امور خارجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دفاتر مرتبط سازمان محیط زیست در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، موفقیت طرح حفاظت از تالاب‌های ایران را ناشی از انجام اقدامات فرابخشی، فرایندهای پایین به بالا و تلاش برای جلب مشارکت مردم و سازمان‌های مرتبط و استفاده از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی برای مدیریت هر چه کارآمد تر تالاب‌های کشور دانست.

مجری ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزود: تمامی ذینفعان ازجمله سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی می بایست اجرای برنامه‌های مدیریت زیست بومی مصوب تالاب‌های کشور را به عنوان اسناد بالادستی در دستور کار خود قرار دهند و به منظور تقویت همکاری‌های بین‌بخشی تلاش کند.

ضرورت پرهیز از بخشی‌نگری در فرآیند حفاظت و احیای تالاب های کشور

الگوسازی مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه

وی در ادامه گفت: استفاده از تجارب و دستاوردهای موفق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران در پروژه «الگوسازی مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه» برای بهره‌برداری در دیگر حوضه‌های آبریز تالابی کشور در دستور کار اعضای کمیته راهبری پروژه قرار گیرد.

طی این نشست به اشتراک‌گذاری منابع مالی با دفتر عمران ملل متحد برای حمایت و ادامه کار پروژه‌های بین المللی، معرفی و بومی‌سازی تجارب موفق بین المللی همچنین بسیج منابع مالی برای حفاظت و احیای تالاب‌های کشور به عنوان اولویت‌های اصلی طرح حفاظت از تالاب های ایران معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در این نشست گزارش عملکرد طرح در شش ماهه اول سال ۲۰۱۸ توسط ابوالفضل آبشت – مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران – ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در حاشیه برگزاری این نشست نمایشگاهی از محصولات گروه بانوان زرینه و چیچست و عکس‌های برگزیده مسابقات عکاسی توسط طرح حفاظت از تالاب‌های ایران برگزار شد.

پایان پیام

کد خبر : 96878 ساعت خبر : 5:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96878
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات