عمل نیاز نیست، همین که بدانید کافیست

منطق می‌گوید اگر بدانیم کجا اشتباه کرده‌ایم باید خود به خود درست شود و نیازی به عمل نیست.

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفته است در تهران ۶۸۵۰ ساختمان پرخطر داریم. بعد از خواندن این خبر، خاطرات بسیاری از سال‌های زندگی از مقابل چشمانم گذشت.

در دوران تحصیل همیشه از مدت‌ها قبل از امتحان می‌دانستم کدام مباحث را بلد نیستم. همیشه هم نخوانده‌ها را لیست می‌کردم. حتی شب امتحان هم دوباره فهرست را بررسی می‌کردم تا شاید فرجی شده باشد و از آن همه نخوانده، یکی کم شده باشد. اما هیچ اتفاقی نمی‌افتاد. در صورتی که منطق می‌گوید اگر بدانیم کجا اشتباه کرده‌ایم باید خود به خود درست شود و اصلا نیازی به عمل ما نیست.

نیازی به عمل کردن نیست

بزرگتر که شدم اطلاعات خودم را درباره هر چیز خوردنی افزایش دادم و همیشه می‌دانستم کدام یک از خوردنی‌ها برای بدنم ضرر دارد. بلانسبت من خودم را نسبت به بدنم مسئول می‌دانستم. ولی همیشه فکر می‌کردم همین دانستن کافی است و خود به خود ضرر و زیان آن خوراکی‌ها را کم می‌کند. تازه اطلاعاتم را هم به رخ دیگران هم می‌کشیدم که من می‌دانم و شما نمی‌دانید.

بعدها به سر کار رفتم. درآنجا هم از روز اول می‌دانستم باید چه کارهایی انجام دهم. اما بعد از ده سال که از آن اداره بیرون آمدم، سعی کردم همه چیز را همانطوری تحویل دهم که روز اول گرفته بودم. حتی مشکلاتش را.

نتیجه اینکه دانستن خوب است و همین دانستن کافی است. خاطرات من هم هیچ ربطی به خبر نداشت!

پایان پیام

کد خبر : 95296 ساعت خبر : 7:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95296
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات