قطعی برق زیر سر کیست؟

قطعی برق زیر سر کیست؟

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: عده‌ای از کارشناس‌ها، دلایل قطعی برق را در روزهای اخیر می‌گویند:

کارشناس قرائت کنتور: خوشبختانه در همه‌ی زمینه‌ها رشد داشتیم. مثل رشد در بهای انرژی، رشد در رقم آبونمان ماهانه، رشد در حداقل بهای برق که برای مشترکین با قدرت کمتر از ۳۰ کیلو وات در نظر گرفته می‌شد که رشد داشتیم‌! فقط در رشد مصرف مشترکین، خوشبختانه رو نداشتیم! چون همین رشد مصرف، سبب قطعی برق هست.

خبرنگار اعزامی: در همین چند روز رشد مصرف داشتیم؟

همان کارشناس: بله. در همین مدت کوتاه، یک سری وارداتِ کالاهای لوکس برقی صورت گرفت که لیستشون هم ارائه شد و همه با خبر شدند.

مثلاً خانواده‌ای که تا دیروز چاقوشون رو با پشت نعلبکی تیز می‌کردند، دیدند در بازار چاقوتیزکن برقی هست. رفتند و خریدند. یا تمام دیزی فروشی‌های سنتی فرحزاد و جاده چالوس به جای گوشت‌کوب سنتی‌، گوشت‌کوب برقی ارائه دادند. الان هم که فصل تابستان و مسافرتهای خانوادگی هست. اینا همه یعنی افزایش مصرف برق.

کارشناس بررسی ضریب قدرت و ضریب بار در نیروگاه: یک مسئله‌ی مهمی اخیراً پیش اومده، فعلاً فرستادیم آزمایشگاه بررسی کنند. اگر تا زمانیکه مصاحبه ادامه داشت، آماده شد خدمتتون عرض می‌کنم.

قطعی برق زیر سر کیست؟

کارشناس روشنایی معابر عمومی: در روزهای اخیر جام جهانی رو داشتیم، و امسال تماشای مسابقات در فضاهای عمومی مُد شده بود. برای خوشحالی، مردم نمی‌تونن توی ظلمات، تجمع کنند. برای همین در تعیین ساعات پیک مصرف، سردرگم شدیم. و همه چیز قاطی پاطی شد.

کارشناس سوئیچینگ و راه‌گزینی: یکی از وظایف من در زمینه‌ی قطع و وصل خطوط برقی هست. بارها آشنایانمون از جمله خانمم، به خودِ من اصرار کردند که لطفاً برق‌ها رو قطع کن. بلکه کمی از زندگی مدرن برقی فاصله بگیریم و لذت زندگی به دور از امواج مغناطیسی رو بچشیم.

مثلاً خانمم خیلی دوست داره تو خونه شمع روشن کنه و کتاب بخونه. یا با اتو ذغالی لباس‌ها رو اتو کنه. مرتب غر میزنه من این کارها رو دوست دارم، اما مجبور نیستم که انجام بدم. تو برق‌ها رو قطع کن تا من مجبور شم. و از این قِسم افراد زیاد داریم. و یا پسرم که چاق هست، یه دوچرخه‌ی برقی داره. مادرش می‌گه اگه برقا قطع بشه، دوچرخه‌اش بدون شارژ می‌مونه بعد مجبور می‌شه که پا بزنه.

چندتا ماشین رو با جرثقیل از وسط چهارراه برداریم تا گره کور ترافیک باز بشه

کارشناس تأمین برق چراغ‌های راهنمایی: در این مدت، برق چراغ‌های راهنمایی هم قطع میشد. برای اینها کارِ کارشناسی صورت گرفته و گرنه ما می‌توانیم برق چراغ راهنمایی رو با برق اضطراری تأمین کنیم.

می‌خواستیم تحقیق میدانی کنیم، آیا آموزش‌های تعیین حق تقدم برای صدور گواهینامه، نهادینه شده‌است؟

طبق بررسی‌ها در بعضی مناطق خوب بوده. و در چهارراه نسبت به زمان روشن بودن چراغ، اصلاً ترافیک دیده نشده. قرار شد چراغ این چهارراه‌ها برداشته بشه تا برق اسراف نشه. در بعضی دیگر بسیار فجیع بود. به طوریکه مجبور شدیم، چندتا ماشین رو با جرثقیل از وسط چهارراه برداریم تا گره کور ترافیک باز بشه. برای نهادینه شدن قوانین در این رانندگان متخلف طرح‌هایی داریم.

کارشناس بررسی ضریب قدرت و ضریب بار (با عجله): نتیجه‌ی آزمایشگاه رسید.

برای تولید برق، باید الکترون‌ها از یک مکان به مکان دیگر انتقال پیدا کنند. مشاهده شده‌بود که الکترون‌ها هیچ تمایلی برای اینکار ندارند و در نیروگاه اصلاً برق تولید نمی‌شه تا به خانه‌ها بفرستیم. الان آزمایشگاه دلیل رو اینطور نوشته:

از زمانیکه آقای دکتر کارشناس در برنامه‌ی تلویزیونی اعلام کردند که لازم نیست برای گردشگری به جاهای مختلف بروید، الکترونها هم تصمیم گرفته‌اند، از یک مکان به مکان دیگر نروند و فقط دور پروتونها بچرخند‌! و برق تولید نمی‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 95883 ساعت خبر : 9:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95883
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات