قوانین عجیب مترو در ژاپن و کشورهای جهان

در ژاپن اگر هر فرد روزی یک‌بار سوار مترو نشود، می‌روند در خانه‌اش و علت این رفتار را از او می‌پرسند. اگر این رفتار چند بار از او سر بزند، رییس مترو در تلویزیون از همه عذرخواهی می‌کند و بعد هاراگیری می‌کند.

پایگاه خبری گلونی، علیرضا لبش: 

قوانین مترو در کشورهای آسیای شرقی:

در چین به علت رعایت عدالت برای همه جمعیت، سوارشدن به مترو بیش از یک‌بار در روز جرم محسوب می‌شود و هر کس دو بار در روز مترو سوار شود، جریمه می‌شود. فقط مشکل اینجاست که ازآنجایی‌که چینی‌ها خیلی شبیه به هم هستند، هیچ‌کس نمی‌تواند بفهمد یک نفر چند بار سوار مترو می‌شود.

در ژاپن اگر هر فرد روزی یک‌بار سوار مترو نشود، می‌روند در خانه‌اش و علت این رفتار را از او می‌پرسند. اگر این رفتار چند بار از او سر بزند، رییس مترو در تلویزیون ژاپن از همه عذرخواهی می‌کند و بعد هاراگیری می‌کند.

در هند در ورودی متروها مکان‌هایی تعبیه‌شده که هر کس که می‌خواهد وارد مترو شود، باید به آنجا برود و وصیت‌نامه‌اش را تحویل مسئولان مترو بدهد، بعد وارد شود.

در کره شمالی وارد شدن هر کس  به مترو دست خودش است ولی خارج شدنش از مترو دست کیم جونگ اون است.

در کره جنوبی هر کس از مترو استفاده کند در قرعه‌کشی یک دستگاه تلویزیون یا یک گوشی هوشمند شرکت داده می‌شود.

در هنگ‌کنگ هیچ‌کس روی صندلی مترو نمی‌نشیند، همه با روش‌های کنگ فو بالای صندلی‌ها معلق هستند.

قوانین مترو در اروپای غربی

در فرانسه هر کس باید تنهایی وارد مترو شود و دوتایی  و یا اگر توانست سه تایی از مترو خارج شود.

در اسپانیا ورود گاوها به مترو ممنوع است. به خاطر همین نیمی از جمعیت آن رغبتی برای استفاده از مترو ندارند.

در ایتالیا تمام راه‌های مترو به رم ختم می‌شود.

در انگلیس واگن اول و آخر مترو متعلق به ملکه است و از آن جایی که ملکه هیچ‌وقت از مترو استفاده نمی‌کند، همیشه خالی و تمیز نگه‌داری می‌شود.

در یونان استفاده از مترو برای فیلسوفان و کسانی که اسم کوچکشان ارسطو، افلاطون یا سقراط باشد، نیم بها محسوب می‌شود.

در آلمان اگر مترو یک دقیقه تاخیر کند، عزای عمومی اعلام می‌کنند. چون اگر مترو یک دقیقه تاخیر کند، کارمندان دو دقیقه دیر سرکار می‌رسند، اگر کارمندان دو دقیقه دیر سرکار برسند، کار ارباب رجوع سه دقیقه به تاخیر می‌افتد. اگر کار ارباب رجوع سه دقیقه به تاخیر بیافتد، همه چهار دقیقه دیرتر به خانه می‌رسند و بچه‌ها پنج دقیقه بیشتر منتظر والدین‌شان می‌مانند و این یعنی فاجعه. پس در آلمان همه سوسول هستند.

در هلند، هر کس که از دوچرخه و مترو استفاده نکند، به عنوان آلوده‌کننده هوا اسمش را در یک لیست می‌نویسند و در تمام شهرها آبرویش را می‌برند و سرش را توی اگزوز ماشین فرو می‌کنند و می‌گویند بخور، هوای آلوده خوب است.

در اتریش برای احترام به گوش و هوش موسیقی مردم، دست‌فروش‌های مترو باید همه لیسانس موسیقی داشته باشند و حداقل سه دنگ صدا را از خودشان مایه بگذراند.

پایان پیام

کد خبر : 97109 ساعت خبر : 11:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97109
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات