مردم نورآباد لرستان شهره ایران شدند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، واژگون‌شدن یک ماشین حمل میوه در نورآباد لرستان و فیلم کوتاهی که از آن منتشر شده است، در فضای مجازی بازخورد گسترده‌ای داشت.

مردم محلی و روستایی نورآباد لرستان، میوه‌های این کامیون را جمع می‌کنند و دوباره در جعبه‌ها می‌چینند تا از ضرر بیشتر او جلوگیری کنند.
 اگر قبلا تصاویر یا فیلم‌هایی می‌دیدیم که مردم در حال غارت بار یک کامیون هستند، این‌بار با صحنه‌ای مواجه شدیم که مردم در حال کمک به یک هموطنشان هستند تا از ضرر بیشتر او جلوگیری کنند.
نکته مهم این اتفاق این است که در یک جامعه روستایی و در یک شهر کوچک اتفاق افتاده است. این اتفاق نشاندهنده فرهنگ بالای مردم و همدلی آن‌ها با یکدیگر است. به اشتراک‌گذاشتن چنین عکس‌ها و ویدئوهایی از همدلی مردم می‌تواند حس خوب را به جامعه منتقل کند و باعث آموزش شود.
حرکت مردم این روستا آنقدر برای لرستان سرمایه اجتماعی ایجاد کرد که جا دارد مسئولان استان نیز دست‌کم در غالب یک نامه از این مردم نورآباد سپاسگزاری کنند.
امیدواریم که چنین صحنه‌هایی در کشورمان بیشتر به چشم بخورد و مردم همیشه همچون این اتفاق در نورآباد لرستان، یار و یاور یکدیگر باشند و ضرر هر کس را ضرر خود بدانند.
پایان پیام

کد خبر : 96105 ساعت خبر : 11:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96105
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات