نشست چالش‌های حقوقی حکمرانی آب کشور برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اندیشکده تدبیر آب ایران از آبان‌ماه سال ۱۳۹۱ با مأموریت درسطح ملی و به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های کمیسیون کشاورزی و آبِ اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی کرمان، به منظور توسعه ظرفیت‌ها و ایجاد فضای تعامل و گفت‌وگو میان ارکان مختلف جامعه، محیط کسب و کار و تشکیلات بخشی و فرابخشی مدیریت آب در کشور در مسیر بهبود حکمرانی آب تأسیس شد.

موضوعات کلیدی مورد توجه اندیشکده عبارتند از: ۱- مدیریت منابع آب مشترک، ۲- اقتصاد آب، ۳- حقوق آب، ۴- حکمرانی آب، ۵- نظام حقوقی و بهره‌برداری از آب کشاورزی، ۶- چرخه آب، ۷- تحلیل‌های تاریخی، سیاسی و دیپلماسی آب، ۸- آب و رسانه.

به منظور توسعه ظرفیت‌های جامعه و ایجاد فضای تعامل و گفتگو و ارتقای پژوهش‌های حقوقی در حوزه آب، دو نهاد تخصصی غیر دولتی «اندیشکده تدبیر آب ایران» و «انجمن حقوق‌شناسی» که نقاط مشترک قابل توجهی در نگرش به اهمیت مبانی عُرفی، فقهی، فنی، تاریخی، اقتصادی و اجتماعی کشور در بازسازی نظام حقوقی جامعه دارند، تصمیم گرفته‌اند در موضوع حقوق آب با یکدیگر همکاری نمایند.

برای پیشبرد همکاری، تفاهم‌نامه‌ای در بهمن‌ماه ۱۳۹۶ میان اندیشکده و انجمن منعقد گردید. برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها در موضوعات حقوق آب، از جمله زمینه‌های همکاری تعریف شده است.

نشست «چالش‌های حقوقی حکمرانی آب کشور»، نخستین گام مشترک در راستای پیشبرد اهداف مشترک به شمار می‌آید.

این نشست با هدف اصلی «آگاهی‌بخشی بحران آب در ایران، با تمرکز بر مسئله حقوق آب» برای جامعه حقوقی کشور برنامه‌ریزی شده است.

لازم به یادآوری است که نشست حاضر، نقطه آغازین حرکتی مستمر است که با برگزاری نشست‌های آتی، سیر تکاملی خود را با برگزاری کارگاه‌های تخصصی، بررسی وضعیت و تحولات حقوق آب در ایران وسایرکشورها، ارزیابی اقدامات و برنامه‌ها ازدیدگاه حقوق آب و نظایر آن خواهد پیمود.

پایان پیام

کد خبر : 96724 ساعت خبر : 1:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96724
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات