کودکان اسیر مدارس فوتبال بی‌صلاحیت

کودکان اسیر مدارس فوتبال بی‌صلاحیت

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: باز هم تابستان آمد و مدارس فوتبال که حالا باکلاس هم شده‌اند و به آنها آکادامی می‌گویند مانند قارچ در هر کوچه و خیابانی سبز شده‌اند.

در تهران هرجایی که به اندازه یک زمین گل‌کوچک فضا دارد و می‌شود دوتا تیر دروازه در آن کاشت، یک مدرسه فوتبال باز شده است. تا اینجا هیچ مشکلی نیست و در ذات خود بسیار هم عالی و موثر است.

اما نکته اینجاست که چندتا از این آکادامی‌ها مجوز دارند و اگر دارند چگونه توانسته‌اند بگیرند؟ چه کسانی و به چه روشی مدیران این مدارس فوتبال تایید شده‌اند تا مجوز بگیرند؟

آیا از مربیان این مدارس فوتبال تست‌هایی که در همه دنیا برای کسانی که با کودکان در رشته‌هاب ورزشی سروکار دارند، گرفته شده است؟

کودکان اسیر مدارس فوتبال بی‌صلاحیت

جواب این سوالات کاملا مشخص است. معمولا مجوز این مدارس را به‌نام افراد موجه در فوتبال کشور می‌گیرند ولی این افراد که آکادامی به‌نامشان است حتی به این زمین‌ها سر هم نمی‌زنند و کسان دیگری کار با کودکان را به عهده دارند.

در سال‌های گذشته انواع و اقسام پرونده‌های مالی و شکایت‌هایی در رابطه با مسایل جنسی و حاشیه‌های زیاد دیگری، فعالیت این مدارس را زیر سوال برده‌اند. اما هیچ تغییری در روند دریافت مجوزها و تایید مربیان صورت نگرفته است.

همانطور که گفته شد در دنیای پیشرفته، برای کسانی که با کودکان رابطه دارند، سخت‌گیرانه‌ترین امتحانات و آزمون‌ها را در نظر می‌گیرند چون شخصیت ورزشی و اخلاقی هرکسی در این سن شکل می‌گیرد.

باید نظارت کامل روی این مدارس انجام شود

در ایران هرکسی که عکسی با شورت ورزشی دارد می‌تواند بدون گذراندن هیچ سختی، مجوز ایجاد آکادامی فوتبال بگیرد و کودکان مشتاق را چند ماه با مبالغ بالا، بدون هیچ نتیجه و پیشرفتی دنبال یک توپ بدوانند. و این در بهترین شرایط است چون سواستفاده‌های زیادی از کودکان در این مدارس صورت می‌گیرد.

روند صدور مجوز باید تغییر کند. باید نظارت کامل روی این مدارس انجام شود و هیئت‌های فوتبال هر استان نمایندگانی را به‌طور مستمر در این زمین‌‌ها بفرستند و کار مربیان را زیر نظر بگیرند. مدیران و مربیان باید از آزمایش‌ها و گزینش‌های سخت عبور کنند تا لیاقت دریافت مجوز را پیدا کنند. هرچند این حرف‌ها سال‌هاست که زده می‌شود و هیچ تغییری در فعالیت این مدارس انجام نمی‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 95744 ساعت خبر : 11:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95744
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات