گلونی

آیت بی غم درخشان اما وحید رحیمیان نا تمام بود

خنداننده شو

خنداننده شو

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: شب چهارم دور حذفی مسابقه‌ی خنداننده‌ شو برگزار شد و در این شب آیت بی‌ غم به همراه وحید رحیمیان استندآپ خود را اجرا کردند تا یکی از آن‌ها با رای مخاطبین به جمع چهار کمدین پایانی خنداننده‌ شو راه یابد.

استندآپ آیت بی غم

نفر اول آیت بی‌غم از گروه رامبد جوان بود که بر روی صحنه آمد و استندآپ خود را اجرا کرد. او یک اجرای متفاوت را به روی صحنه برد. ترکیبی از تئاتر و استندآپ.

در فضایی خیال‌انگیز و غیرواقعی. او داستان خواب‌هایش را گفت و اجرایش هم مثل یک خواب، ترکیبی از وهم و خیال و واقعیت بود. آیت بی‌غم که متنی سخت را انتخاب کرده بود از پس اجرای آن به خوبی برآمد.

هرچند طولانی بودن متن باعث شد ریتم اجرایش را تند کند و این موضوع، کار را برای مخاطبان سخت کرد. مخاطب باید زمان داشته باشد تا شوخی‌ها را بفهمد و بخندد؛ اما در اجرای آیت، مخاطب در مرحله‌ی اول کمی به سختی می‌افتاد. زمان برای آیت کم بود و او راهی جز تند کردن ریتم خود نداشت.

در کل تصویرسازی‌های بی‌غم، اجرا را دلنشین و جذاب کرده بود. نکته‌ی درخشان استندآپ بی‌غم، شوخی با چهره‌های خود برنامه‌ی خندوانه بود.

ما همیشه عادت داشتیم کمدین‌ها را ببینیم که از بی‌جنبه بودن شخصیت‌ها، سازمان‌ها و صنف‌ها شکایت داشتند. خوب بود یک بار هم عیار جنبه‌ی خود کمدین‌ها محک بخورد.

هرچند این اتفاق کمی با ترس و دلهره پیش رفت که مبادا به کسی (مخصوصاً فرهاد آئیش) بربخورد ولی در پایان همه چیز با سلام و صلوات ختم به خیر شد.

اما ما هم‌چنان مشتاق به چالش کشیده شدن کمدین‌ها هستیم. ببینیم آیا خودشان به حرفی که می‌زنند اعتقاد دارند یا نه؟ جمله‌ی نخ‌نمای «جامعه‌ی ما باید جنبه‌ی شوخی‌اش را بالا ببرد».

استندآپ ناتمام وحید رحیمیان

نفر دوم، وحید رحیمیان از گروه فرهاد آئیش بود که بر روی صحنه آمد و استندآپ خود را اجرا کرد.

در زمان اجرای رحیمیان یک اتفاق ویژه افتاد. او وسط اجرا تمرکزش را از دست داد و از ادامه‌ی اجرا سر باز زد. ما قصد تعریف ماجرای آن شب را نداریم، پس فقط به خود اجرا می‌پردازیم.

رحیمیان که برای بار دوم شانس اجرای استندآپ را به دست آورده بود، اجرایی شلخته و درهم داشت. دلیلش هم همان اتفاقات بود. دلیل برای ما مهم نیست. کار ما بررسی و تحلیل اجرای رحیمیان است.

او پسر خوبی است، پاک و معصوم و بی‌آلایش و خاکی و بامرام و با معرفت و ساده‌دل و فوق‌العاده است اما اجرایش بد بود.

تنها نکته‌ی مثبت او، بداهه‌گویی‌هایش بود که اتفاقاً در استندآپ یک ویژگی خارق‌العاده به حساب می‌آید. او از پس این کار به خوبی برآمد و اگر مستحق رای آوردن باشد فقط و فقط همین یک دلیل را دارد.

نه ترحم و نه دلسوزی. او باید به احساسات و هیجانات خود مسلط باشد.

در کل حواشی برنامه‌ خنداننده‌شو از متن آن بیشتر است و این موضوع ناخودآگاه بر روی اجراها و نظرها تاثیر می‌گذارد.

استندآپ کمدی دوم وحید رحیمیان

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل