گلونی

افزایش چشمگیر فروش رمان مصور فهرست بلند من‌بوکر

رمان نیک درانسو، اولین رمان مصوری که به فهرست اولیه فینالیست‌های جایزه بوکر راه یافته، پس از اعلام این خبر با افزایش چشمگیر فروش روبه‌رو شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از گاردین، از زمان قرار گرفتن «سابرینا»ی نیک درانسو در فهرست بلند جایزه بوکر در ماه گذشته، خوانندگان در تلاشند تا به نسخه‌های این کتاب دست یابند و کتاب‌فروشی‌ها شدیدا به دنبال موجودیِ تازه‌ای از این کتاب پرفروش شگفتی‌آور هستند.

کریس وایت، مدیر کتابفروشی واتراستونز گفت که این کتاب که داستان یک زن گمشده را روایت می‌کند و زدی اسمیت آن را یک شاهکار توصیف کرده است، از میان ۱۳ عنوان انتخاب‌ شده توسط داوران، از نظر فروش بعد از «جنگ نور» رمان تاریخی مایکل اونداتیه، در جایگاه دوم قرار دارد.

وایت گفت: «اگر موجودی بیشتری داشتیم، این رمان در رده اول قرار می‌گرفت. دیدن اینکه مردم چگونه برای تهیه این کتاب تلاش می‌کنند، استثنایی است.»

واتراستونز و فویلس هر دو سابرینا را در وبسایتشان در لیست آثار ناموجود قرار داده‌اند و در آمازون هم موقتا موجود نیست.

از زمان اعلام فهرست بلند بوکر در دو هفته پیش، سابرینا بیش از ۱۵۰۰ نسخه فروش داشته است.

این رقم بالطبع از فروش ۲۲۰۰ نسخه‌ای «جنگ نور» کمتر است، اما به طور قابل ملاحظه‌ای از ۱۲ عنوان دیگر موجود در این فهرست بیشتر است.

بِلا لیسی، دبیر تحریریه انتشارات مستقل گرنتا که سابرینا را منتشر کرده گفت که از زمان اعلام خبر فهرست بلند بوکر، فروش این کتاب بیش از دو برابر شده و تاکنون دو بار تجدید چاپ شده است.

او با اشاره به مائوس که در اوایل دهه ۱۹۹۰ برنده جایزه پولیتزر شد و داتر که با «چشمان پدر» در سال ۲۰۱۲ جایزه بیوگرافی کاستا را برد، گفت مدتی است که تحسین‌های بیشتری برای رمان‌های مصور شکل گرفته است.

او گفت: «هر یک از این لحظات می‌تواند به این معنی باشد که هزاران نفر برای اولین بار یک داستان مصور بلند را برای خریدن انتخاب کنند.

اما دیدن یک رمان مصور در فهرست بلند جایزه من بوکر نشان از اشتیاق برای کشف بهترین ادبیات و جذاب‌ترین داستان‌ها در تمامی اشکال دارد.

شکی نیست که این انتخاب و توجهی که به خود جلب کرده، خوانندگان بیشتری را به سمت سابرینا و به‌طور کل این فرم از نوشتار جذب می‌کند.»

پایان پیام.

خروج از نسخه موبایل