گلونی

تعارف آقای روحانی کار دستمان داد

حسن روحانی از کدام دوربین به جامعه نگاه می‌کند که چیز دیگری می‌بیند

حسن روحانی از کدام دوربین به جامعه نگاه می‌کند که چیز دیگری می‌بیند

تعارف آقای روحانی کار دستمان داد

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: عادات ما ایرانی‌ها بالاخره کار دستمان داد. هرچقدر به ما گفتند دست از تعارف کردن بردارید، نتوانستیم.

آنقدر در وجودمان نفوذ کرده است که دست خودمان نیست. این تعارف کردن در میان سیاسیون گویا رایج‌تر است. امروز آقای نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفته است اصلی‌ترین مشکل دولت تعارف رئیس جمهور با برخی از ارکان اقتصادی کابینه خود است.

از همان ابتدا هم مشخص بود ایشان تعارفی است. البته شاید به اندازه رئیس جمهور قبل خود تعارفی نباشد. آن بنده خدا آخر سر هم اسامی را با خودش برد. حالا قصه آقای روحانی است. حتا برخی از منابع غیرمطلع گفته‌اند ایشان نیمی از وقت خود را صرف تعارف کردن می‌گذراند. یعنی زمانی که می‌خواهد یک گزارش از وزیر خود بخواهد، آنقدر به او تعارف می‌کند که وزیر رویش نمی‌شود حقیقت را به ایشان بگوید.

روحانی و آئینه

آقای روحانی حتا با خودش هم تعارف دارد. بارها جلوی آئینه دیده شده است که با خودش حرف می‌زند. آئینه می‌گوید فلان وعده‌ات چه شد؟ می‌گوید عجله‌ای نیست، به زحمت می‌افتید.

دوباره آئینه می‌گوید خب با مردم حرف بزن. پاسخ می‌دهد شما صاحب اختیارید، از طرف من حرف بزنید. آئینه می‌گوید: من نمی‌توانم با مردم حرف بزنم چرا حرف زور می‌زنی.  و او پاسخ می‌دهد: خدا به دور. من اصلا دیگه لام تا کام حرف نمی‌زنم تا ناراحت نشوید.

البته تعارف کردن مسری است. یعنی از آقای روحانی به همه کابینه سرایت کرده است و وزرا هم تعارفی شده‌اند. مثلا درباره اسامی متخلفان به هم می‌گویند اول شما. احترام بزرگتر واجب است. و چون همه بزرگتر همدیگرند، یکی از نظر سنی و یکی تجربه، به نتیجه نمی‌رسند و وضع مملکت همین طوری می‌ماند.

باز خدا رو شکر که مخالفان آقای روحانی سر سوزنی تعارف ندارند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل