گلونی

علت دستگیر نشدن مفسدان اقتصادی کشف شد

سکه و دلار

سکه و دلار

واقعیت این است که پیدا کردن مفسدان اقتصادی کار سختی است. شما بیرون گود ایستاده‌اید و می‌گویید «بگیرینشون دیگه، دستشونو از مال مردم کوتاه کنین».

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: شاید از فساد مالی ، رانت و‌‌‌… در جامعه، شاکی باشید و بگویید پس چرا اختلاس‌گران و مفسدان اقتصادی، به چنگ قانون نمی‌افتند و راست راست برای خودشان راه می‌روند. اما باید بگویم نگران نباشید. چون در‌نهایت در بارِ عدس، پیدایشان می‌شود!

از آنها اصرار، از اینها انکار

واقعیت این است که پیدا کردن مفسدان اقتصادی کار سختی است. شما بیرون گود ایستاده‌اید و می‌گویید «بگیرینشون دیگه، دستشونو از مال مردم کوتاه کنین».

اما گرفتن این چموش‌ها هم سخت است هم زمانبر. خم رنگرزی که نیست. اول باید اسمشان کشف شود. بعد برایشان کیفرخواست، صادر بشود. که البته مفسدان هم می‌گویند ما نمی‌آییم. خلاصه از مراجع، اصرار و از مفسدان اقتصادی هم انکار. آخر‌سر هم اسمشان با بهره‌گیری از الفبای فارسی، به‌صورت دو حرف منتشر شده تا آبروی آن عزیزان حفظ شود.

دانش بالای مفسدان اقتصادی

ماجرای دستگیری‌ مفسدان اقتصادی به همین سادگی نیست. چون به‌گفته دولت‌آبادی، دادستان تهران، «این افراد با دانش بالا از مقررات، خودشان را نجات داده‌اند. عوامل اصلی فساد با توجه به قوانینی که در کشور حاکم است راه‌های دور‌زدن قانون را یاد گرفتند و با لابی‌ها و استفاده از رانت‌های اطلاعاتی در بزنگاه‌ها کارهایشان را انجام می‌دهند».

البته ما هم به‌عنوان شهروند، ۱۲۰ ماده منشور حقوق شهروندی را از بَر هستیم. قانون هم اتفاقاً حق را به ما می‌دهد اما با‌این‌حال، دخل و خرجمان با هم نمی‌خواند. حالا اینکه چرا قانون به‌نفع ما تمام نمی‌شود اما به‌سود مفسدان اقتصادی است، فضولی‌اش به ما نیامده!

معماران مقصرند

دادستان تهران، در گفتگوی تلفنی خود با رادیو اقتصاد گفت: «شما ببینید در مسئله واردات کالا چه مشکلاتی وجود دارد. وزارت بازرگانی به گردن گمرک می‌اندازد و گمرک به گردن بانک مرکزی می اندازد و هیچ کس حاضر نیست پاسخگوی اقدامات خودش در واردات کالا باشد».

ایشان در ادامه افزودند «یکی از نکات دیگری که در بخش فساد باید به آن توجه کرد  مبارزه با عوامل اصلی فساد است ما پرونده افرادی را در کشور  داریم که این‌ها سال‌ها در پیچ و خم مانده است».‌

حالا که هرکسی می‌خواهد تقصیرها را گردن دیگری بیاندازد، باید بگوییم این پیچ‌و‌خم‌ها هم تقصیر معماران است که ساختمان‌ها قانون را طوری می‌سازند که پر‌ از پیچ‌و‌خم است.

به‌گونه‌ای‌ که پرونده‌ها در این مسیر سخت، می‌مانند و اصلا از گردنه رد نمی‌شوند. شما باید خوشحال باشید چون ما بالاخره مقصر را پیدا کردیم و فهمیدیم این معماران هستند که پیدا کردن مفسدان اقتصادی را با مشکل روبرو کرده‌اند. بس‌که عاشق ساختمان‌های پر پیچ‌و‌خم هستند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل