گلونی

لطفا از ما هم سوال نپرسید

سوال پرسیدن

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: یکی از روزنامه‌ها در صفحه اول خود تیتر زده است:«درباره دلار سوال نفرمایید، چون حوصله نداریم».

ما نیز ضمن حمایت از این حرکت روزنامه اعلام می‌کنیم لطفا از ما هم درباره این موراد سوالی نپرسید چون مجبور می‌شویم جواب بدهیم. در حالی که اصلا نه حوصله‌اش را داریم نه وقتش را.

یک. برخلاف آن روزنامه محترم، از ما نه تنها درباره دلار که درباره سایر ارزها و مسکوکات هم لطفا سوال نفرمایید.

دو. خوانندگان عزیز محبت نمایند درباره انواع ملک به هر دلیل از جمله اجاره، رهن یا فروش و نیز از هر نوعی که باشد از جمله ویلا، آپارتمان، خانه، زمین، باغ و…. نپرسند.

سه. تحت هیچ شرایطی درباره کالای اساسی و حتی غیراساسی سوال نپرسید. به خصوص که دسته بندی این کالاها قاطی پاطی شده و تا جدول اصلی را پیدا کنیم زمان خواهد برد.

چهار. خیالتان را راحت کنیم که تا اطلاع ثانوی هیچ‌گونه راهکاری درباره گذران زندگی، نفس کشیدن و …. نداریم. چرا که معلوم نیست خودمان تا زمان جواب دادن به سوال شما، زنده مانده باشیم.

پنج. درباره اشتغال، استخدام، بیکاری، و واژه‌های مشتق شده یا انتگرال گرفته شده از این کلمات هم پاسخ داده نخواهد شد. بلد هم باشیم نگه می‌داریم برای بیکاران شیک اطرافمان.

درباره اینها هم نپرسید

شش. درباره آینده، گذشته و حتی الامکان درباره حال سوال نفرمایید. چون با این وضعیت گذشته و حال و آینده معنا و مفهوم ندارد.

هفت. درباره مردن، چگونگی مردن و … هم اگر بپرسید جواب نمی‌دهیم. چون ممکن است مجبور شویم پس از پاسخ دادن به شما، به صد جای دیگر هم پاسخ پس بدهیم.

هشت. درباره هیچ یک از مسئولان چه آنها که می‌شناسید چه آنها که نمی‌شناسید، پاسخی از ما نخواهید شنید. تا اطلاع ثانوی ما اسم خودمان را هم فراموش کرده‌ایم. چه برسد به اسم مسئولان عزیز را.

نه. درباره دارو، درمان، سلامت و واژه‌های عجیب و غریب دیگر سوال نپرسید. چون تنها اثرش این است که بدنمان یادش می‌آید و بیماری‌مان در این وضعیت عود می‌کند که خدا را خوش نمی‌آید.

ده. درباره خود «سوال» هم سوال نپرسید. که شاید هم معنای «سوال» و هم معنای «پاسخ» با این شیوه پاسخگویی مسئولان بزودی تغییر کند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل