گلونی

وقتی زباله گردها هم شاغلند

زباله

زباله

وقتی زباله گردها هم شاغلند

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: محمد حسین بازگیر، رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه همه افرادی که برای تفکیک زباله به سطل‌های زباله مراجعه می‌کنند، فقر نیستند گفت: بیشتر این افراد را پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری تشکیل می‌دهند.

برای مثال شهرداری تهران جمع‌آوری زباله‌های یک منطقه را به یک پیمانکار واگذار کرده است و آن پیمانکار افرادی را برای تفکیک زباله به کار گرفته است.

وقتی زباله گردها هم شاغلند

افق‌های جدیدی از لاپوشونی هر روز توسط مسئولین درنوردیده می‌شه. بعد از تعریف اشتغال در دولت قبل که به یک ساعت در هفته رسیده بود حالا زباله گردها، کارتن‌خواب‌ها و گور خواب‌ها رو هم باید جز شاغلین در نظر بگیریم. کاش براشون سختی کار و بیمه هم در نظر می‌گرفتن.

مسئولین ژاپنی در کما

بعد از این تعاریف جدید، تنی چند از مسئولین ژاپنی هاراکیری کردن و بقیه شون هم هنوز تو شوک هستن، وزیر رفاه و محیط‌زیستشون هم هنوز در حال تراپی و درمون حملات پانیک و عصبی بعد از شنیدن این اخباره.

زباله گردی

البته در بخشی از این اتفاقات ما هم مقصریم. تو اون بخش که تفکیک زباله تر و خشک و صنعتی و سنتی رو از هم تشخیص نمی‌دیم و وظیفه‌ای شهروندی که گردن ما در مبدأ تولید زباله‌ است رو گردن اقشار ضعیف جامعه می‌اندازیم.

گذر از مشاغل کاذب

شاید با افزایش آگاهی‌های ما به‌عنوان شهروند مشاغل کاذب از بین بروند یا درروند صنعتی شدن جایگزین بهتری پیدا کنن و گرایش نیروهای جوون جامعه به سمت مشاغل هدفمند بره.

در حوزه کاری‌تان چه می‌گذرد

کاش مسئولین هم می‌دونستن باید در حوزه کاری شون آسیب‌شناسی انجام بدن و یا لااقل نقشه های پشتیبان نمادین برای کاهش آسیب‌های اجتماعی داشتن.

خلا نقشه پشتیبان

راستش ما به اینکه این نقشه‌های پشتیبان در همون فاز اول اجرایی‌ش هم شکست بخوره راضی هستیم و فقط می‌خوایم به خودمون ثابت کنیم این مسئول دو دقیقه در روز درباره معضلمون فکر کرده نه اینکه ز سودای جهان فارغ، تو صف خرید ارز و اعزام بچه‌هاشون به خارج از کشور هستن!

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل