چرا استعفای آقای نوبخت پذیرفته نشد؟

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: آقای نوبخت اعلام کرد از سمت‌های خود استعفا داده است، اما آقای روحانی را نتوانسته قانع کند و در نتیجه با استعفای ایشان موافقت نشده است. بعد از این خبر آقای واعظی هم گفت آقای نوبخت اصلا استعفا نداده است.

فرض اول: استعفا داده است

اگر فرض کنیم که آقای رئیس جمهور، درخواست استعفا را رد کرده است، می‌توان گفت مهم‌ترین دلیل عدم پذیرش استعفا این است که فرد جایگزین باید هم‌زمان مهارت سخنگویی دولت و ریاست سازمان برنامه و بودجه را داشته باشد و در حال حاضر فردی با چنین تخصصی نداریم.

ضمنا جایگزینی دو نفر به جای آقای نوبخت، امکان پذیر نیست. چون اینکه یک مسئول تنها یک شغل داشته باشد، در حالی که توانایی چندین شغل را دارد، توهین به مسئولان است.

به خصوص که سمت‌های ساده‌ای چون سخنگویی دولت و ریاست سازمان برنامه و بودجه، نیازی به دو فرد مستقل ندارد. مگر آقای روحانی در این شرایط اقتصادی می‌تواند به دو نفر حقوق بدهد؟ اگر هم بدهد، آن حقوق کفاف هزینه زندگی آن فرد را نمی‌دهد.

نکته دیگر این است که آقای نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه است و همین یک دلیل برای عدم موافقت آقای روحانی کافیست. گمان نمی‌کنم نیازی به شرح بیشتر باشد. آنچه شما فکر می‌کنید هم ربطی به بنده ندارد.

آقای نوبخت می‌گوید نتوانسته است آقای روحانی را در استعفایش قانع کند. اتفاقا یکی از ایرادات آقای نوبخت این است که در همین سمت‌های قبلی هم توانایی لازم برای قانع کردن طرف مقابل خود را ندارد. چه خبرنگاران و چه مردم. بنابراین باید فرد دیگری پیش آقای رئیس جمهور می‌رفت  تا ایشان را راضی کند.

فرض دوم: استعفا نداده است

این گزینه که آقای نوبخت خالی بسته است، به طور کامل مردود است. مگر آنکه قصد شوخی با رسانه‌ها و مردم و تلطیف فضا را داشته باشد که این یکی بعید نیست. شاید هم آقای نوبخت مرتکب سهو کلام و اشتباه لفظی شده باشد.

پایان پیام

کد خبر : 97343 ساعت خبر : 11:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97343
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات