گلونی

کلانتری خالق تیترهای هیجانی

عیسی کلانتری

عیسی کلانتری

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: مهندس کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور امروز دوباره خطر بی‌آبی را گوش‌زد کرد و گفت که تا کمتر از ۵۰ سال آینده آب تمام می‌شود.

آقای کلانتری در گذشته هم بارها این خطرات و خطرات ناگوار دیگر را گفته بودند. مثلا ایشان گفته است که اگر با ادامه روند آلودگی هوا در خوزستان و کم آبی، مردم این استان به نقاط مرکزی کوچ می‌کنند و خوزستان  رو به خالی شدن از سکنه می‌رود. خب هر خوزستانی و یا هرکسی که در این کشور زندگی می‌کند می‌داند که زنگ خطر برای خوزستان نواحته شده است.

کلانتری سابقه دارد

البته از رئیس سازمان محیط زیست کشور خیلی از این تیترها به یاد داریم:

کم نشدن مصرف آب، تمدن کشور را از بین می‌برد

ایران دارد ویران می شود

ولی نکته‌ای که بنده دقیقا متوجه آن نمی‌شوم این است که همه این اتفاقات ناگواری که در حال حاضر با آنها روبه‌رو هستیم و یا قرار است در آینده بر سر ما خراب شود را خود ما هم می‌دانیم و نیازی به یادآوری مسئولان نیست. اما در روی زمین و پای عمل که میان می‌آید هیچ تغییری در روندهای مدیریت محیط زیست مشاهده نمی‌شود و فقط در حد حرف باقی می‌ماند.

آقای کلانتری گاهی چنان شاکی و عصبانی این خبرها را می‌دهند که بنده به عنوان شنونده عرق شرم بر پیشانی‌ام می‌نشیند و شک می‌کنم که نکند باعث و بانی همه این مشکلات ما مردم هستیم و مسئول برطرف کردن آنها هم خودمان.

در این روش جای طلبکار و بدهکار عوض می‌شود

آیا ما مقصریم که سدی در نقطه‌ای که نباید، ساخته شده است و حالا آب شور را وارد بزرگترین رودخانه کشور کرده و یک استان را دچار بحران آب کرده است؟ یا مگر به دستور ما سدی در نقطه دیگری ساخته شده است و حالا یک‌سوم از ظرفیت آن هم آبگیری نمی‌شود. و صدها پروژه بیهوده دیگر…

این شیوه جدیدی است که در دولت فعلی طرفداران زیادی دارد و بارها مورد استفاده قرار گرفته است. در این روش جای طلبکار و بدهکار عوض می‌شود. همان فریادی که ما می‌خواهیم سر مسئولان بزنیم، خودشان پیش‌دستی می‌کنند و به سمت نقطه نامعلومی نشانه می‌روند.

دکتر عیسی کلانتری باید بداند هرچه می گوید را سال‌ها پیش فعالان محیط زیست هشدار می‌دادند و کارگزارانی چون ایشان بودن که گوششان بدهکار نبود. وزارتخانه‌های تحت مدیریتشان منابع آبی کشور را به فنا دادند و حالا کاسه چه‌کنم دست گرفته‌اند و عزا عزاست امروز راه انداخته‌اند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل