آتش‌ پاره وارد شهر شد

رمان وقتی آتش‌ پاره وارد شهر می‌شود نوشته کاترینا نانِستاد با ترجمه رقیه بهشتی از سوی انتشارات آفرینگان منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی  نسخه اصلی رمان «وقتی آتش‌ پاره وارد شهر می‌شود» نوشته کاترینا نانِستاد، نویسنده استرالیایی، در سال ۲۰۱۵ برای نخستین بار منتشر شده است.

این رمان به تازگی با ترجمه رقیه بهشتی به عنوان دویست و چهل و دومین عنوان از سوی انتشارات آفرینگان برای گروه سنی نوجوان منتشر شده است.

کاترینا نانِستاد این داستان را با الهام از داستان‌های هانس کریستین اندرسن، نویسنده نامدار و شناخته شده دانمارکی و خالق آثار مشهوری چون «جوجه اردک زشت»، «شاهزاده خانم و نخود فرنگی» با محوریت زندگی یک دختربچه نوشته است. بیشتر داستان‌های اندرسن درس‌های مهمی از زندگی دارند.

آتش پاره در دانمارک

داستان رمان «وقتی آتش‌ پاره وارد شهر می‌شود» در سال ۱۹۱۱ در بورنهولمِ دانمارک جریان دارد.

ماریا دختری ۱۰ ساله است که بعد از مرگ مادرش به روستایی می‌رود که مادربزرگش در آن‌جا زندگی می‌کند، داستان تضاد ایجاد شده در زندگی دختربچه را نشان می‌دهد.

او در شهری مدرن با تمام امکانات، تفریحات و آزادی‌هایش مجبور است روزهایش را در طویله سپری کند و با حیوانات مزرعه سر و کار داشته باشد و وقتی که قرار است به مدرسه برود با رفتارها و آموزش‌هایی روبه‌رو می‌شود که اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد.

بورنهولم جایی که داستان کتاب در آن می‌گذرد، جزیره‌ای در دریای بالتیک است.

این جزیره بین سوئد و لهستان قرار دارد و در زمان قدیم کاملا پرت و دورافتاده بود.

این جزیره که بخشی از پادشاهی دانمارک است، به خاطر روزهای آفتابی‌اش، روستاهای ساحلی زیبا، کلیساهای گرد عجیب و غریب و شاه‌ماهی‌های دودی‌اش معروف است.

این ماهی‌ها از دریا صید می‌شوند و پس از آن، ساعت‌ها در ساختمان‌های مخصوص، روی شعله‌های آتش آویزان می‌مانند تا آماده بشوند. آن‌ها خیلی خوشمزه‌اند اما خیلی‌خیلی بوی ماهی می‌دهند.

کاترینا نانِستاد، نویسنده استرالیایی است که پیش از این نیز کتاب «وروجکی تازه وارد» با ترجمه زهرا ساعدی خامنه از او منتشر شده است.

انتشارات آفرینگان، کتاب «وقتی آتش‌ پاره وارد شهر می‌شود» در قالب ۱۹۸ صفحه، با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۳ هزار تومان منتشر کرده است.

پایان پیام

کد خبر : 97241 ساعت خبر : 11:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97241
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات