آشنایی با مفاهیم جدید در صنعت برق

آشنایی با مفاهیم جدید در صنعت برق

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: یکی از خبرنگاران ما، ادامه‌دار بودن قطعی‌های برق را از سخنگوی صنعت برق پرسید:خبرنگار: آیا قطعی برق در مرداد و شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت؟

سخنگوی صنعت برق: عمده مشکل، در مرداد ماه و دو هفته اول شهریور ماه است. از اینجا به بعد تازه قطعی‌ها شروع خواهد شد! امسال صنعت برق با مشکلات مهمی دست و پنجه نرم کرد.

خبرنگار: امکان دارد از مشکلات نام ببرید تا شفاف‌سازی شود.

سخنگوی صنعت برق: از مسؤل مربوطه بپرسید.

مسؤل مربوطه: نگویید مشکلات بگویید شکلات! (لبخند می‌زند) زیرا ما بر مشکلات فائق شدیم. مسئله محدودیت منابع آبی و افزایش درجه حرارت، دو مشکلی بودند که همیشه وجود داشتند که البته با این مشکلات هیچ کاری نمی‌شود کرد. زیرا کنترل‌شان دست ما نیست. دست کره زمین است.

اما امسال یکی دو تا مشکل جدیدالورود داشتیم که به قول سخنگوی محترم، به قدری خوب با آنها دست و پنجه نرم کردیم که کار کشته شده‌ایم و قرار است در حل مشکلات سایر صنایع هم راه‌حل بدهیم.

آشنایی با مفاهیم جدید در صنعت برق

خبرنگار: بفرمایید…

مسؤل مربوطه: مهمترین آنها این است، مشترکین ما «مدیریت مصرف» را بلد نبودند. البته حق هم دارند چون مانند سایر مدیران که درس مدیریت نخوانده‌اند.

ما برای حل این مشکل، مشترکین را «مدیریت بار» کردیم. یعنی برقشان را قطع کردیم تا کم‌کم مدیریت مصرف در مشترکین نهادینه شود. و بعد اگر ما یادمان رفت که آنها را مدیریت بار کنیم، خودشان خودشان را مدیریت بار کنند تا مدیریت مصرف صورت بگیرد.

این دو موضوع با هم رابطه مستقیم دارند. یعنی هر چه مدیریت بار بیشتر شود، مشترکین مدیریت مصرف را بیشتر یاد می‌گیرند. در حالیکه «درجه حرارت» با «مدیریت مصرف» رابطه عکس دارد.

در سال‌های قبل هر چه درجه حرارت بیشتر می‌شد، مدیریت مصرف کم می‌شد. ما امسال مدیریت بار را اختراع کردیم و مشکل صنعت برق را حل کردیم. این توضیحات را هم ارائه می‌دهم تا اینقدر نگویید مدیران به جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک می‌کنند. الان ما مسئله را حل کرده‌ایم، به جواب آخر هم رسیده‌ایم.

خبرنگار: (سکوت)

قطعی برق نداریم

مسؤل مربوطه: از چشمای شما معلوم است که منتظر مورد بعدی هستید.

در بعضی مناطق، ما قطعی برق نداشتیم. مرتب با صنعت برق مناطق تماس گرفته می‌شد که مثلاً ۵ ساعت است که تحت مدیریت هستیم. همکاران مجبور بودند که توضیح دهند بعد از گذشت حداقل ۱۰ ساعت از قطعی برق باید تماس بگیرید. چند مورد قطعی بالای ۲۴ ساعت داشتیم و متوجه شدیم که برق دزدی صورت گرفته‌است.

به این ترتیب که کابل‌های برق توسط عده‌ای دزد به سرقت رفته‌بود. این پدیده در حال گسترش بود که سریعاً حل‌ شد. البته طرح آن داده شده‌است و هنوز اجرایی نشده‌است.

ما هر چه سریعتر، عده‌ای جوان را با عنوان «کابل‌بان» استخدام خواهیم کرد که سر هر ۱ کیلومتر از کابل فشار قوی به صورت شیفتی قرار بگیرند و مواظب کابل‌ها باشند.

جالب اینکه با این حجم از سیم‌کشی در سطح کشور، همه جوان‌ها استخدام خواهند‌شد.

خبرنگار: (سکوت)

مسؤل مربوطه: باز هم که یه جوری نگاه می‌کنید. دیگه حرفهایم تمام شد.

نه… یک طرح دیگر.

البته این هم در مرحله ارائه است و هنوز برای اجرا تأیید نشده‌است.

«در هفته هفدهم سال جاری به طور متوسط ۴۳/۱ درجه نسبت به سال قبل درجه حرارت زیاد شده‌است. به ازای هر درجه حرارت، ۱۵۰۰ مگاوات نیاز به مصرف اضافه می‌شود.»

طبق بررسی‌ها فهمیدیم، مشترکین معنای مگا و نانو را درک نمی‌کنند. اما اعداد و ارقام میلیونی و میلیاردی اختلاس‌ها هر روز منتشر می‌شود. پس بهتر است از این فرصت به خوبی برای فهم این اعداد و ارقام استفاده شود.

مگا معادل میلیون و نانو معادل میلیارد است.

پس به جای ۱۵۰۰ مگاوات بگوییم ۱۵۰۰ میلیون‌وات.

و یا به جای اینکه بگوییم ۱۰۰ میلیارد تومان اختلاس صورت گرفته‌است، بگوییم ۱۰۰ نانوتومان اختلاس صورت گرفته است. تا مردم با کلمات تخصصی در حوزه‌های مختلف آشنا شوند. و درکشان از اعدام و ارقام نیز افزایش یابد.

پایان پیام

کد خبر : 97192 ساعت خبر : 11:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97192
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات