آیا کمپین فرزندت کجاست نتیجه می‌دهد؟

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: هشتک فرزندت کجاست نشان‌دهنده از بین رفتن اعتماد میان مردم و مسئولان است.

مردمی که مسئولان را تاقته جدابافته‌ای از پیکره جامعه می‌دانند و معتقدند که سطح زندگی آنها و فرزندانشان نه‌تنها تفاوت آشکاری با اکثریت جامعه دارد بلکه روش کسب درآمدهای آنها را هم زیر سوال می‌برند.

به درست و غلط این روش پاسخگو کردن مسئولان کاری نداریم، ولی آنچه مشخص شده این است که جامعه ایران در بی‌اعتمادی کامل نسبت به مدیران قرار دارد و این مشکل در موقعیت کنونی کشور بسیار خطرناک است.

گسیختن رابطه دولت، حاکمیت، مسئولان و یا هرچه بنامیم با مردم، هر کشوری را به لب پرتگاه خواهد برد چون یکپارچگی همه ارکان یک ملت ضامن ادامه حیات آن جامعه است.

حتی مشکلات و پرخاش‌ها و درگیری‌های ورشگاه‌ها هم نمونه‌ای از همین روند است.

تماشاگرانی که بارها برخوردهای دوگانه و تبعیض‌ها را دیده‌اند، اکنون به هر تصمیم کلیت فدراسیون فوتبال واکنش نشان می‌دهند. واکنشی که حتی پای ماشین‌ها زره‌پوش را هم به ورزشگاه‌ها باز کرده است.

همه معتقدند که حقشان ضایع شده است

پاسخگو نبودن ارکان مدیریت در کشور از مهم‌ترین دلایل این وضعیت است. مدیری که بارها با سوال از کجا آورده‌ای و فرزندت چگونه به اینجا رسیده مواجه می‌شود، ولی به راحتی از زیر بار این سوال فرار می‌کند، باید منتظر واکنش مردم باشد.

در جامعه ایران همه معتقدند که حقشان ضایع شده است. هیچکس به حق خود راضی نیست و همین تفکر باعث شده‌است، فساد نظام اداری کشور سر به فلک بکشد.

فسادی که به گفته صاحب‌نظران و کارشناسان علوم اجتماعی عواقب وخیمی برای ثبات و کلیت حاکمیت و در ادامه آن کشور در پی خواهد داشت.

فرزندت کجاست

می‌بینیم که خیلی از معضلات اجتماعی ایران به صورت زنجیروار و به‌هم‌پیوسته هستند.

شاید کارایی یک هشتگ و یا فعالیت‌های دیگر مجازی در زمینه پاسخگوکردن مسئولان خوشبینانه باشد، ولی همین که بسیاری از مدیران به تب‌وتاب افتاده‌اند تا خود را از اتهامات مبرا بدانند، شروع راهی است که در می‌تواند به سالم‌سازی نظام اداری کشور منجر شود.

پایان پیام

کد خبر : 99193 ساعت خبر : 11:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=99193
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات