استقبال دلالان ارز از معاملات شبانه

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: یکی از ویژگی ایرانی‌ها این است که خیلی زود عبرت می‌گیرند. مثلا دلالان ارز بعد از شنیدن خبر «پخش دادگاه مفسدان اقتصادی از رسانه ملی»، متنبه شدند و از این اتفاق، عبرت گرفتند.

به همین دلیل، دیگر سراغ معاملات روزانه نمی‌روند. زیرا طبق جدیدترین خبرها، دلالان ارز به معاملات شبانه! روی آورده‌اند.

فواید معاملات شبانه

به‌هرحال، تابستان است و هوا بس ناجوانمردانه گرم. معاملات شبانه، این مزیت را دارد که دلالان در روز، گرمازده نمی‌شوند و می‌توانند شبانه، مقدمات لازم برای آشفته کردن بازار فردا را فراهم کنند.

حالا این وسط، مردم هم داغ دلشان تازه می‌شود و به مشکل برمی‌خورند. که البته دلالان، کاری از دستشان برنمی‌آید. چون آنها مشغول انتخاب اسم شب هستند و باید گلیم خودشان را از این آب گل‌آلود بیرون بکشند.

لازم به ذکر است که شب این مزیت را بر روز دارد که آبروی دلالان ارزی هم حفظ می‌شود و می‌توانند با خیال راحت مشغول سفته‌بازی و ملتهب کردن بازار باشند.

استراتژی بانک مرکزی چیست؟

بعد از ابلاغ دستورالعمل خریدوفروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز از سوی بانک مرکزی، دلالان ارز، تهدید را به فرصت تبدیل کرده‌اند و نشان داده‌اند که ما با رویش ناگزیر دلالان شب روبرو هستیم.

یعنی می‌خواهم بگویم اینطور نیست که دلالان، دست روی دست بگذارند. آنها مخاطرات فعالیت‌های شبانه را به جان می‌خرند و نمی‌گذارند بازار، حتا یک روز هم بی‌التهاب باشد. باید ببینیم استراتژی بانک مرکزی برای مهار این دلالان چیست.

خدای‌نکرده، طوری نشود که چند روز دیگر، بانک مرکزی و دیگر مسئولان بگویند ما خواستیم دلالان را شناسایی و با آنها مبارزه کنیم اما چه کنیم که شب، همه‌جا تاریک است و چشم، چشم را نمی‌بیند!

پیشنهاد ما به مسئولان این است که اول اسم شب را کشف کرده و سپس طی یک عملیات شبانه، دلالان را غافلگیر کنند و مردم را از این وضعیت نابسامان، نجات دهند.

پایان پیام

کد خبر : 99026 ساعت خبر : 9:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=99026
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات