اشباح جنگل سوخته به بازار کتاب می‌آیند

کتاب اشباح جنگل سوخته نوشته مهدی رجبی از سوی انتشارات فنی ایران (کتاب‌های نردبان) منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهدی رجبی درباره جدیدترین اثرش می‌گوید: به تازگی کتاب «اشباح جنگل سوخته» از من با تصویرگری محبوبه اسفندیاری از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات فنی ایران (کتاب‌های نردبان) برای نوجوانان منتشر شده است که تا حدودی فضای فانتزی در آن وجود دارد.

این نویسنده درباره کتاب توضیح داد: «اشباح جنگل سوخته» درباره باورهای غلط و خرافی نسبت به حیوانات است.

حیواناتی که نقش جدی در چرخه زیست محیطی دارند ولی به دلیل خرافات و باورهای اشتباهی که درباره آن‌ها وجود دارد مردم به آن‌ها آسیب می‌رسانند.

خالق «خواهران تاریک» افزود: یکی از این حیوانات جغد است که در «اشباح جنگل سوخته» به آن پرداخته‌ام.

داستان در شهری بی‌نام و نشان می‌گذرد که نزدیک جنگلی قرار دارد و قبلا در آتش سوخته و الان تعدادی خانواده در آن زندگی می‌کنند.

در این شهر دختری به نام بلوط زندگی می‌کند که در اثر طوفان درختی روی پاهایش افتاده و آسیب دیده است.

اما مردم این شهر که بسیار خرافاتی هستند دلیل این حادثه را جغد بدشگونی می‌دانند که بالای آن درخت بوده است. بر اساس این اعتقاد پدر دختر تصمیم می‌گیرد همه جغدهای جنگل را شکار کند.

رجبی در ادامه به اهمیت جغدها در محیط زیست اشاره کرد و گفت: جغدها در محیط زیست شهری نقش مهمی دارند و سبب تعادل در اکوسیستم می‌شوند.

این موجودات در کنترل حشرات و حیوانات موزی تاثیر زیادی دارند. اما طبق باورهای غلط و اشتباهی که وجود دارد موجوداتی نحس و شوم لقب گرفته‌اند.

خالق «ساندویچ‌ساز مو دم اسبی باف» افزود: این درحالی‌ است که در باورهای اسطوره‌ای ما ایرانیان، جغد حیوانی است که علیه اهریمن و تاریکی می‌جنگد و ما نباید دید منفی نسبت به آن داشته باشیم.

اشباح جنگل سوخته

به گفته رجبی در این شرایط نویسندگان می‌توانند در قالب داستان‌های جذاب به آن‌ها درست اندیشیدن را بیاموزیم و یادآوری کنیم که این حیوانات مانند جغد یا گربه سیاه نحس و شوم نیستند بلکه در محیط زیست بسیار مفیدند.

داستان اشباح جنگل سوخته

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «آکو بیشتر روزها در خانه می‌ماند و معمولا نیمه شب مثل اشباح از خانه بیرون می‌رفت و پیاده‌روی می‌کرد.

دوست نداشت با آدم‌ها رودررو شود. مردم شهر بین خودشان افسانه ترسناک درباره او ساخته بودند. می‌گفتند آکو وقتی بچه بوده یک شب در جنگل گم می‌شود.

صبح فردا که پیدایش می‌کنند تمام موها و مژه‌هایش از وحشت دیدن اشباح سفید شده بود.

این افسانه ۵۰ سال دهان و به دهان چرخیده بود و حالا رسیده بود به گوش بلوط و باقی بچه‌ها. همه فکر می‌کردند آکو با اشباح ارتباط دارد و تا جایی که می‌توانستند از او فاصله می‌گرفتند.»

انتشارات فنی ایران (کتاب های نردبان) کتاب «اشباح جنگل سوخته» را در قالب ۸۰ صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت ۸۰ هزار ریال منتشر کرده است.

پایان پیام

کد خبر : 97345 ساعت خبر : 11:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97345
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات