بازیگران ایرانی چگونه از محیط‌ زیست محافظت می‌کنند؟

بازیگران ایرانی چگونه از محیط‌ زیست محافظت می‌کنند؟

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: شاید از دست دیکاپریو، بازیگر مشهور آمریکایی، شاکی شوید و بگویید «به اینم می‌گن سلبریتی؟ سلبریت‌ ای که هر ۸ ساعت یه‌بار از خودش سلفی نذاره که سلبریتی نیست». ممکن است وقتی به صفحه دیکاپریو می‌روید، آنقدر عصبانی شوید که زیر لب با خودتان حرف‌های غیر قبل انتشاری بزنید و بگویید «اومدیم دو دیقه خودشو ببینیم ولی فقط عکس جک و جونور ریخته تو صفحه‌اش. همون بازیگرای خودمون بهترن که هرروز صبح به ما فالوئرهای عزیز سلام و صبح‌بخیر می‌گن»!

آیا کار تمام است؟

چند سالی می‌شود که بازیگران ایرانی به موضوع محیط‌ زیست، گرایش پیداکرده‌اند. اما آیا حفاظت از محیط‌ زیست، به جمع‌آوری زباله، نگهداری حیوانات خانگی و… محدود می‌شود؟ اینکه بازیگران در مراسم و همایش‌های محیط‌ زیستی، شرکت کنند و عکس خودشان را کنار بنرهای محیط زیستی، منتشر کنند، کار تمام است؟ اگر این کار، اسمش حمایت از محیط‌ زیست است، پس کاری که لئوناردو دیکاپریو به‌عنوان یک سلبریتی انجام می‌دهد، چیست؟

عنوان سفیر و حامی محیط‌ زیست

متأسفانه برخی از بازیگران ایرانی حامی محیط‌ زیست، آشنایی زیادی با مفاهیم تخصصی محیط‌ زیست ندارند. شاید به این دلیل که با کارشناسان این حوزه، ارتباطی ندارند و ترجیح می‌دهند با عنوان‌های پرطمطراقی مثل «سفیر محیط‌ زیست»، حجت را بر مخاطبانشان تمام کنند که ما حامی محیط‌ زیست هستیم. در‌حقیقت، این نمایش‌های بی‌تأثیر و تکیه‌بر لقب‌هایی که معلوم نیست از کجا آمده، به سود محیط‌ زیست نیست و اعتماد مردم را هم می‌تواند خدشه‌دار کند. لازم است بازیگران، صادقانه رفتار کنند و تناقض‌های بین حرف و عملشان را به حداقل برسانند. به‌قول‌معروف، «یا آنچه می‌نمایی باش یا آنچه هستی بنما». دقیق‌تر اینکه؛ یا آن عنوان سفیر محیط‌ زیست را از کنار اسمتان بردارید یا عملتان را شبیه آن عنوان کنید.

صفحه بازیگران حامی محیط‌ زیست

به صفحه چند بازیگر ایرانی در اینستاگرام سر زدم. کسانی که بارها شعار حمایت از محیط‌ زیست، سر داده‌اند اما متأسفانه در صفحه‌شان خبری از محیط‌ زیست نیست. به‌عنوان‌مثال، شبنم قلی خانی، از ۱۲ پست اخیرش، فقط یک پست مربوط به زباله‌ها را به اشتراک گذاشته است.

ترویج سبک زندگی سازگار با محیط‌ زیست

بسیاری از بازیگران مدعی حامی محیط‌زیست، ویترین برندها و حتا مروج مصرف‌گرایی هستند. بازیگران می‌توانند سبک زندگی سازگار با محیط‌زیست را ترویج دهند. البته به‌شرطی که خودشان دست از تجمل‌گرایی و خودنمایی بردارند و کمی هم برای محیط‌زیست، آستین بالا بزنند.

پایان پیام

کد خبر : 98434 ساعت خبر : 11:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98434
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات