با این قیمت سکه هیچ‌جا خانه پدری نمی‌شود

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: ابتدای تیرماه به طنز نوشتم که تا پایان تابستان احتمالا قیمت دلار پنج رقمی می‌شود. ولی زهی خیال باطل. همین امروز که روزهای نخست مردادماه رو می‌گذرانیم قیمت دلار به ۱۰هزار تومان رسید. سکه هم که افسار گسیخته و همچنان بالا می‌رود.

وضعیتی به‌وجودآمده است که حتی طنز و بزرگنمایی هم جواب نمی‌دهد. یعنی بدبین‌ترین افراد نسبت به اقتصاد کشور هم در پیش‌بینی درمانده‌اند. اصلا این وضعیت دیگر جایی برای بدبینی نگذاشته است. شما هر پیش‌بینی ناگواری بکنی، مطمئنا اتفاق بدتری از آن رخ خواهد داد.

من که پسری! نزدیک به چهل ساله هستم، چند ماه قبل نشسته بودم و با ماشین حساب جیبی‌ام احتمالات پیش رویم برای بعد از ازدواج را حساب می‌کردم.

مثلا اگر یک دختر بساز بگیرم که با ۲۰-۳۰ سکه زنم بشود و بله را بگوید، در صورت طلاق ماشین زیر پایم را می‌فروشم و ریشم را آزاد می‌کنم. ولی اگر طرف یک دختر معمولی باشد و به کمتر از صد سکه رضایت ندهد، نهایتش این است که سند منزل پدری را گرو می‌گذارم و یک وام ۸۰-۹۰ میلیونی فدای آزادی‌ام می‌کنم و مهرش را می‌دهم.

ولی هنوز چند روز از محاسبات بنده برای ازدواج و سرانجامش نگذشته بود که مقابل چشمان متعجبم قیمت سکه و دلار هر روز گران و گران‌تر شد.

بقیه اجناس هم همینطور. تا اینکه دختر مورد نظر تماس ( تلفنی) گرفت و گفت با اینکه به شدت دوستم دارد ولی فقط با چادر سفید می‌آید و با وضعیت موجود، دیگر قدرت خرید جهیزیه ندارد. تا خواستم بگویم من هم نمی‌توانم مهریه بیشتر از ۱ سکه بدهم گوشی را قطع کرد.

کلا بی‌خیال ازدواج شدم. هیچ‌جا خانه پدری نمی‌شود حتی خانه خود آدم

کمی که از این همه اخبار بد فاصله می‌گیرم، تازه یادم می‌افتد که هنوز تحریم‌های جدید بر روی اقتصاد ایران اعمال نشده و فعلا داریم حاصل دسترنج مسئولان زحمتکش خودمان را تجربه می‌کنیم.

در حال تکمیل این نوشته بودم که برق رفت و بعد از دو ساعت که وصل شد ولی بنده دیگر آن آدم سابق نبودم، چون یکی از سایت‌های خبری تیتر زده بود: سکه به سمت پنج میلیون می‌رود.

پایان پیام

کد خبر : 97644 ساعت خبر : 10:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97644
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات