تاج آبشار بیشه لرستان فرو ریخت

تاج آبشار بیشه لرستان فرو ریخت

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهدی بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به ریزش تاج آبشار بیشه اظهار داشت: ریزش تاج آبشار بیشه از اوایل مردادماه امسال شروع‌ شده ولی چون یک امر طبیعی است موضوع نگران‌کننده‌ای نیست.

وی با اشاره به علت ریزش تاج آبشار بیشه افزود: این ریزش در اثر فرسایش خاک و سنگین شدن سنگ‌ها به دلیل ورود آب به لایه‌ها و درزهای سنگ‌ها صورت گرفته است؛ خوشبختانه براثر این ریزش چهره آبشار تغییر نکرده است و همچنین دبی آب به همان میزان گذشته است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: به علت ریزش جلبک و خزه‌های سبز، تاج آبشار نمای سبزی قبل از ریزش را ندارد؛ گردشگران نه‌تنها در آبشار بیشه بلکه در سایر مناطق گردشگری باید مواظب فرآیندهای طبیعی باشند.

فیلم فرو ریختن آبشار بیشه لرستان

اقدامات میراث فرهنگی و گردشگری

وی بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری لرستان هر ساله جهت جلوگیری از غرق شدن گردشگران اقدام به حصارکشی فلزی اطراف آبشار و همچنین نصب علائم و بنرهای هشدار دهنده می‌کند که این اقدام هیچ ربطی به ریزش اخیر ندارد.

بهاروند مهم‌ترین اقدام در راستای جلوگیری از ریزش‌های مجدد را تهیه طرح مطالعاتی دانست و تصریح کرد: با کمک مشاوران و تهیه طرح مطالعاتی می‌توان با درختکاری و اقدامات عمرانی مناسب از ریزش‌های آینده جلوگیری کرد؛ در آبشار افرینه نیز به علت پدیده انحلال که یک پدیده کاملاً طبیعی است شاهد پسرفت این آبشار و همچنین پایین رفتن بخشی از تاج این آبشار هستیم.

آبشار بیشه فرو ریخت

آبشار بیشه یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که در ۶۵ کیلومتر خرم‌آباد –دورود در کنار راه‌آهن تهران- جنوب و نزدیکی ایستگاه بیشه قرار دارد؛ آبشار بیشه با چشم‌اندازی زیبا با ارتفاع ۴۸ متر و عرض ۲۰ متریکی از عریض‌ترین آبشارهای کشور محسوب می‌شود که سالانه پذیرای مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور است.

در بالای آبشار چشمه‌های پُر آب متعددی از دل کوه می‌جوشد و زمزمه‌کنان در وسط ایستگاه قطار آبشار بیشه را تشکیل می‌دهند؛ در کنار کوه‌های بلند و جویبارهای زلال، نسیم خنکی در دل درختان سرسبز می‌طراود که بیشه را دل‌نشین می‌کند و رودخانه و نهرهای خروشان این منطقه جنگلی- کوهستانی را دیدنی‌تر می‌کند.

آبشار بیشه با چشم‌اندازی زیبا یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر و نادر در استان لرستان است فاصله این آبشار تا شهرستان دورود که یکی از مسیرهای ارتباطی آن است ۳۰ کیلومتر بوده و امکان برقراری ارتباط در این مسیر فقط از طریق راه‌آهن امکان‌پذیر بوده و راه ارتباطی آن با خرم‌آباد از طریق ایستگاه سپیددشت است.

همجواری این آبشار با چندین مجموعه زیبا همچون جنگل‌های پهناور بلوط، روستای زیبای بیشه و چشم‌انداز ایستگاه راه‌آهن بیشه و از طرفی هوای خنک و با طراوت، سرسبزی و شادابی کوه‌های بلند و دل‌نشین، بیشه را به یک منطقه دیدنی و جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است.

پایان پیام

کد خبر : 99256 ساعت خبر : 11:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=99256
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات