حفر زمین‌ برای میلیاردر شدن!

البته به نظر می‌رسد حفر زمین سابقه طولانی در کشور دارد، مثلا بعضی‌ها با این روش به نفت هم رسیده‌اند و ادعای مالکیت سکوی نفتی را کرده‌اند

پایگاه خبری گلونی، محمد ساکیفرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی نسبت به برخی حفاری‌های غیرمجاز برای کشف عتیقه هشدار داد.

سردار امیر رحمت‌اللهی گفت؛ درباره آمار حفاری‌های غیرمجاز برای کشف عتیقه در کشور اظهارکرد: رویکرد ما در این زمینه رویکرد پیشگیری از وقوع جرم است و تلاشمان این است تا فضا برای چنین اقداماتی فراهم نشود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی همچنین نسبت به پیامدهای حفاری غیرمجاز هشدار داد و گفت: متاسفانه مواردی بوده که افراد برای یافتن گنج و عتیقه اقدام به حفاری کرده یا داخل چاه و غاری رفته و داخل همان محل دفن شده‌اند و حتی اخیرا هم چنین اتفاقی را در یکی از استان‌ها داشتیم.

ره صد ساله در یک شب

لذت پیدا کردن راهی برای یک‌شبه پولدار شدن از ابتدا همراه آدمی بوده ولی برخی هم هستند که بدون اطلاع یا براساس یک‌سری حرف و افسانه جان خود را کف دست می‌گیرند و به راه بی بازگشت قدم می‌گذراند. بی بازگشت چون یا در پی گنج حفاری کرده‌اند در چاه افتاده و همانجا دفن شدند و یا اگر چیزی هم پیدا کنند باید با قانون روبه‌رو شوند.

اما نکته جالب اینجاست که این دسته افراد با کدام علم به دنبال گنج می‌روند، احتمالا تابلوی «اینجا نکنید، گنج مورد نظر موجود نیست» را باید نصب کنند تا آمار خودکشی‌های کمتر شود.

ممکن است مسئله فقط گنج یا چیزی مثل دست چپ زن یک پادشاه نباشد و داستان به منابع زیرزمینی سرایت کند.

البته به نظر می‌رسد حفر زمین سابقه طولانی در کشور دارد، مثلا بعضی‌ها با این روش به نفت هم رسیده‌اند و ادعای مالکیت سکوی نفتی را کرده‌اند و بعدها اذعان داشته‌اند که ما از اول سکونشین بوده‌ایم اگر هم روزی سکوی نفتی یا چیزی شبیه آن از روی دریا محو  شد به خودمان ربط دارد.

شاید هم در ادامه پیوستن مسئولین به کمپین فرزندت کجاست دیدیم مسئولین یکی از فرزندان خود حفار بدون سهمیه معرفی کرده که نان بازوی خود را میخورد و حالا این وسط شاید ۱۰۰۰ تا بشکه هم به اوپک کمک کند.

پایان پیام

کد خبر : 99143 ساعت خبر : 11:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=99143
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات