خبرگزاری‌های کشور را صادر کنیم

خبرگزاری‌های کشور را صادر کنیم

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: مدیرکل مطبوعات وزارت ارشاد گفته است تعداد خبرگزاری‌های کشور از اتحادیه اروپا بیشتر است. این خبر خوش، کلی معنی دارد:

نخست آنکه ما خیلی خودمان را قبول داریم و هرچقدر خودمان را بیشتر قبول داریم، سایرین را آدم حساب نمی‌کنیم.

خبرگزاری‌های کشور را صادر کنیم

در واقع سطح اعتماد به یکدیگر آنقدر بالاست که تا با چشمان خودمان پدیدهای را نبینیم باورمان نمی‌شود. این نشانه آزادی است که هر چی دوست داریم را می‌توانیم قبول داشته باشیم.

دو. تعداد خبرگزاری‌ها با تعداد احزاب در ایران متناسب است. این هماهنگی تا جایی وجود دارد که فعالیت خبرگزاری‌ها هم دقیقا مثل احزاب است.

هم اکنون اکثر خبرگزاری‌های کشور مجوز فعالیت دارند اما فعال نیستند. احزاب بسیاری هم مجوز دارند اما هیچ فعالیتی ندارند. البته احزاب در زمان انتخابات و حمایت کردن‌ها فعال می‌شوند که می‌توان نمونه‌اش را در خبرگزاری‌ها، همان شب‌نامه‌های انتخاباتی در نظر گرفت.

 ما عاشق خبریم

سه. این حجم از خبرگزاری در کشور نشان می‌دهد ما عاشق خبریم. فرقی هم نمی‌کند چه خبری. حتی اگر شایعه باشد.

علاقه ما به خبر آنقدر بالاست که گاهی اوقات خودمان هم دست به تهیه خبر و فراهم کردن سوژه می‌زنیم. اتفاقا این هم نشانه آزادی نشر خبری ماست.

چهار. از آنجایی که هر خبرگزاری به هرحال بودجه‌ای می‌خواهد و نیاز به تامین مالی دارد، مشخص می‌شود ما در ایران آزادی فعالیت اقتصادی هم داریم.

منظورمان این نیست که در پوشش یک روزنامه یا خبرگزاری، کار غیرخبری انجام دهیم. بلکه منظور این است که هم وضع اقتصادی مردم ایران بسیار خوب است و هم فضای کسب و کار در ایران، بسیار باز است.

پنج. این خبر به یک شایعه بزرگ هم پایان داد و آن شایعه عدم امنیت شغلی خبرنگاران کشور است. خبرنگاران خیالشان راحت است که هر زمان یک رسانه توقیف شود، حداقل ده‌ها رسانه دیگر وجود دارد که بتوانند در آنها فعالیت کنند.

شاید بررسی‌های دقیق‌تر نشان دهد تعداد خبرنگارهایی که در روز بی‌کار می‌شوند از تعداد رسانه‌هایی که مجوز فعالیت می‌گیرند کمتر باشد. خدا رو شکر آزادی خبرنگاران هم تایید شد.

پایان پیام

کد خبر : 98780 ساعت خبر : 11:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98780
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات