زورگیری برای رمز وای فای

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: تنوع سرقت و خفت‌گیری روز به روز افزایش می‌یابد و متناسب با گسترش فناوری، شکل‌هایش هم تغییر می‌کند. روزنامه واشنگتن پست خبر داده که یک جوان ۱۷ ساله پس از تمام شدن شارژ اینترنتش به خانه همسایه رفته و با زور و تهدید رمز وای فای آنها را مطالبه کرده است.

تا مدتی قبل، برخی گمان می‌کردند کسی که به فضای مجازی و ماندن در اینترنت، اعتیاد پیدا می‌کند به کسی جز خودش آسیب نمی‌رساند. چون انرژی، زمان و پول خودش را از دست می‌دهد و چون اغلب در یک چاردیواری مستقر است، معتاد متجاهر هم محسوب نمی‌شود. اما انتشار چنین خبرهایی نشان می‌دهد باید بیش از قبل به پدیده اعتیاد به اینترنت توجه کنیم. چه بسا از این به بعد باید شاهد سرقت‌های عجیب و غریب‌تر باشیم.

چند احتمال ساده

به عنوان مثال ممکن است برای آنکه حساب فردی را فالو کنید و پست‌های او را در شبکه‌های اجتماعی لایک کنید، به منزل شما هجوم بیاورند. یا حتا برای گرفتن امتیازات آنلاین، قتل‌های واقعی رخ بدهد و باندهای مجازی بیش از پیش در فضای واقعی حاضر شوند. در همین دوران هم ممکن است در برخی از مناطق که با خاموشی برق مواجه‌اند، فرد برای گرفتن شارژ لپ تاپ و پاوربانک از شما باج خواهی کند.

به هرحال فضای مجازی، اثراتش را روز به روز بیشتر در فضای واقعی نشان می‌دهد.

پایان پیام

کد خبر : 97632 ساعت خبر : 11:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97632
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات