سازمان‌ها معاینه فنی خودشان را فراموش کرده‌اند

رئیس راهنمایی و رانندگی امروز گفته است «بسیاری از اتوبوس‌های شهری، معاینه فنی ندارند». و معاون شهرداری هم اعلام کرد «اجازه تردد به اتوبوس‌ها و کامیون‌ها بدون معاینه فنی از ابتدای آبان ماه داده نخواهد شد».

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: اصولا آدمیزاد عیب خود را نمی‌بیند و همین موضوع در سطح شهر و سطح سازمانی هم مشخص است.

این یعنی همه معتقدند باید نسبت به اتومبیل‌های عمومی که در تصرف نهادهاست نظارت بیشتری اعمال کرد. منطق این است که نهادها از خودشان شروع کنند و بعد به سراغ مردم بروند. نه اینکه از انواع اتوبوس‌های دودزا برای جابجایی کارکنانشان استفاده کنند و بعد از مردم بخواهند به فکر شهر باشند.

همه جا همین است

متاسفانه این موضوع مسبوق به سابقه است. یعنی در موضوعات دیگر هم می‌توان به راحتی مشاهده کرد. مثل میزان زیاد مصرف آب و برق در سازمان‌هایی که خودشان متولی انرژی و حفاظت از سلامت شهرند و خبرش در تابستان امسال و مشکلات قطع آب و برق منتشر شد.

اینکه مردم سهم مهمی در بهتر شدن فضای شهر و زندگی دارند، قابل کتمان نیست. اما وقتی شعارها و با عمل حتی در چنین موضوعاتی همخوانی ندارد، این سوال ایجاد میشود که چرا مسئولان به وظایف خود عمل نمی‌کنند؟!

وقتی برای کاهش آلودگی هوا، برای ورود به محدوده طرح ترافیک باید طرح روزانه خرید تا به نوعی هزینه و مالیات خودروی شخصی پرداخت شود (که نگارنده موافق آن است) و هر خودرویی باید معاینه فنی برتر داشته باشد، چرا برای سرویس‌ها و اتوبوس‌های نهادها هیچ‌گونه اجباری صورت نمی‌گیرد؟

وقتی هم که تصمیم گرفته می‌شود حداقل سه ماه فرصت می‌دهند! یعنی زمانی که هشت ماه از سال و بیش از سه ماه از اجرای طرح جدید ترافیک گذشته است!

پایان پیام

کد خبر : 98725 ساعت خبر : 10:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98725
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات