لرستان به جایگاه همیشگی برگشت

لرستان به جایگاه همیشگی برگشت

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: باز هم آمار بیکاری کشور اعلام شد و در کمال تعجب لرستان به جایگاه سابق خود بازگشت و به همراه یاران همیشگی خود یعنی چهارمحال و بختیاری و سیستان بلوچستان در پایین‌ترین رده استان‌های کشور ایستاد.

تعجب از آن جهت است که لرستان همیشه در همین رده بوده و بالاترین نرخ بیکاری را داشته است ولی در سال گذشته این آمار تغییر کرد و لرستان تا رده‌های بالای جدول بیکاری بالا آمد.

همیشه بدبینی به آمارهای کشوری وجود دارد و همین بدبینی‌ها باعث می‌شود که اعتماد بین مردم و دولت پایین بیاید. نمونه بارز آن همین نرخ تورم است که جیب مردم و قدرت خریدشان هیچ تناسبی با آمارهای ارائه شده ندارد.

نرخ ۱۵/۹ درصدی بیکاری در لرستان هم کاملا جای بحث دارد. لرستان در سطح پایینی از اشتغال قرار دارد و کارگاه‌های صنعتی، شرکت‌های تولیدی و بخش‌های عمرانی این استان هر روز بیشتر از روز قبل با ورشکستگی و رکورد روبه‌رو می‌شوند. نتیجه این وضعیت بالا رفتن نرخ بیکاری ولی این وضعیت در أمارهای منتشر شده دیده نمی‌شود و این آمارها با محافظه‌کاری بالا و با فرمول‌ها عجیب و غیر اصولی ساخته می‌شوند.

لرستان به جایگاه همیشگی برگشت

بیکاری در لرستان بیداد می‌کند و هیچکدام از شهرهای این استان تفاوت فاحشی در این زمینه با یکدیگر ندارند. بیکاری بلایی است که خانواده‌های زیادی را از هم پاشیده است و اینک به بزرگترین معضل لرستان تبدیل شده است. در پی بیکاری جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی خواهند آمد. بدون شک نرخ اعتیاد هم تابعی از نرخ بیکاری است

دانستن حق مردم است و روبه‌رو شدن با واقعیت نخستین مرحله مقابله با مشکلات موجود است. واقعیت‌ها را مردم هر روز سر چهارراه ‌ها و معابر شهر می‌بینند.

پایان پیام

کد خبر : 97602 ساعت خبر : 11:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97602
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات