محمدمتین نصیری نوجوانی که نماینده نوجوان‌ها نیست

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: محمدمتین نصیری در شب دوم از مرحله دوم خنداننده شو، اجرای مسلطی را از خودش به نمایش گذاشت. در کلام، لحن و زبان بدن او استرس چندانی به چشم نیامد و‌ نشان داد که خودش از اجرایش لذت می برد. اما آیا همین لذت او و تسلطش بر متن کافی است؟

عجله برای رسیدن به بزرگسالی

نصیری با انتخاب سوژه‌هایش ثابت کرده که ترجیح می‌دهد به جای پرداختن به دغدغه‌های نوجوان‌ها، خودش را با شتاب هر‌چه‌بیشتر، به دنیای بزرگسالی پرتاب کند. واقعاً چه لزومی دارد یک ‌نوجوان ۱۷ ساله سراغ جمله‌هایی مثل «سلامتی همه زندونیا، تیزی رو کشید، خطاش ریخت، رد داده بود، کودک درون خلافکار و…» برود؟

برای مخاطب، جالب است بداند یک نوجوان از دنیای خودش چه حرفی برای گفتن دارد. کافی ست اخبار مربوط به نوجوان‌ها را دنبال کنید تا بدانید این دوره سنی چقدر مهم است. دوره‌ای که متأسفانه برای خود محمدمتین اصلاً مهم نیست. او می‌توانست از همان فضای فانتزی برای گفتن حرف‌های مهم‌تری استفاده کند اما مشتاق بود با بازی کلامی «قتل و غلط اضافه» مخاطب را بخنداند‌.

با تشویق‌های اشتباه، آدرس غلط ندهیم

مخاطب‌ها با تشویق‌های اشتباه، می‌توانند به محمدمتین نصیری، آدرس غلط بدهند و او را در مقصدی نادرست، تثبیت کنند. کاش کسی به شرکت‌کننده نواجوان خنداننده شو یادآوری کند تو می‌توانی طور دیگری بخندانی و روی تیغ ابتذال شوخی با عمه و زندان و… حرکت نکنی. به‌جای ایجاد تضاد بین سن، صدا و فیزیک، می‌شود از تکنیک‌های دیگری هم استفاده کرد که ظاهراً انگیزه‌ای برایش وجود ندارد. امیدوارم نصیری، جملات پانته‌آ بهرام که گفت «تو قشنگی، آدم باهات می‌آد، متنت خوشگله» را به‌حساب قوت استندآپ کمدی‌اش نگذارد.

محمدمتین نصیری و چالش تضاد

همچنان این سؤال باقی است که چرا اشکان خطیبی به‌عنوان مربی، تلاش می‌کند تا محمدمتین نصیری را در چالش تضاد سن و محتوای متن استندآپ کمدی قرار دهد؟ یعنی هیچ راه دیگری وجود ندارد که توانمندی این نوجوان به نمایش گذاشته شود؟

نوجوانی که نماینده نوجوان‌ها نیست

محمدمتین نصیری می توانست با یک انتخاب هوشمندانه سمت سوژه‌ای برود که خاص دوران نوجوانی است. مگر نوجوانان، دغدغه‌های کم‌ارزشی دارند که به چشم محمدمتین‌ نمی‌آید؟ وقتی او خودش درباره این مرحله از زندگی حرفی برای گفتن ندارد، باید از بزرگسالان انتظار درک نوجوان‌ها را داشته باشیم؟ نصیری در اجرای خود نشان داد که حفظیات خوبی دارد و بلد است متن‌ها را بدون استرس اجرا کند. اما تا کجا می‌شود تسلط او را تحسین کرد؟ به‌نظر می‌رسد محمدمتین نصیری، به‌عنوان نوجوانی به خندوانه آمده که نماینده نوجوان‌ها‌ نیست و دغدغه‌‌ای در این زمینه ندارد.

پایان پیام

کد خبر : 97497 ساعت خبر : 4:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97497
اشتراک در نظرات
اطلاع از
3 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

به عنوان یه نوجوان میگم محمدمتین واقعا نمونه یه نوجوان بااستعداد امروزیه. شما بزرگترا چه دیدگاهی نسبت به دنیا ماها دارید؟ مثلا میگین متین بیاد درباره درس و مشق و اینجور چیزا استندآپ بده؟ درباره سطح شعور نوجوان ها حداقل باید بگم یه بچه ۱۳ سالم کامل شوخی هایه متینو فهمید بعد شما هنوز دارین جمله هاشو تحلیل میکنین که چی گفته .-. چون عمه ها و زندونی ها اعتراض نکردن شما میخواین اینکارو بکنین¿? امیدوارم حسودا جلویه این نوجوون با استعدادو نگیرن. [فاینتینگ هپی ویروس وطنی]

خف بابا ..تصورت از نوجوان امروزی چیه ؟ یه سر تا پارک سر کوچتون برو فهمت میشه ..فقط مواظب باش برگت نریزه

دقیقا این سایت فقط بلده بگه همه بدن ما خوبیم