پاک‌سازی و ضدعفونی کردن آبشخورهای منطقه حفاظت شده باشگل

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان از پاک‌سازی و ضدعفونی کردن آبشخورهای منطقه حفاظت شده باشگل شهرستان تاکستان خبر  داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین سیاوش غیاثوند سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان گفت: در راستای کنترل بیماری‌ها و انگل‌های مشترک دام‌های اهلی و حیات‌وحش که از طریق نوشیدن آب آلوده منتقل می‌شوند، ماموران منطقه حفاظت شده باشگل شهرستان تاکستان نسبت به پاک‌سازی و ضدعفونی کردن تمام آبشخورهای مشترک دام‌های اهلی و حیات وحش اقدام کردند.

سیاوش غیاثوند گفت: با توجه به اینکه در مراتع منطقه، آبشخورها به صورت مشترک مورد استفاده حیات وحش و دام‌های اهلی قرار می گیرد، تمامی آبشخورها از خزه و شاخ و برگ گیاهان پاک‌سازی و سپس با محلول مناسب ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچ ضد عفونی شدند.

منطقه حفاظت شده باشگل شهرستان تاکستان
منطقه حفاظت شده باشگل شهرستان تاکستان

تا پایان فصل ادامه دارد

وی افزود: عملیات پاکسازی و ضدعفونی کردن چشمه‌ها و آبشخورهای منطقه حفاظت شده باشگل ادامه داشته و تا پایان فصل چرا چند مرتبه تکرار خواهد شد.

غیاثوند سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان در پایان عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر در حیات وحش استان هیچ‌گونه بیماری واگیردار مشاهده نشده است.

پایان پیام

کد خبر : 97185 ساعت خبر : 9:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97185
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات