چرا از تعطیلی مطبوعات استقبال می‌کنیم؟

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: می‌خواهیم در این وضعیت ملتهب گرانی، یک خبر خوش به شما بدهیم. کواکبیان، نماینده تهران، به‌تازگی گفته است «اگر وضعیت کاغذ به همین شکل ادامه پیدا کند، مطبوعات تعطیل می‌شود».

این خبر در دل خودش موجی از امید دارد. حسش نمی‌کنید؟ خب این هم از تأثیر گرانی‌هاست که فرق خبر خوب و بد را نمی‌دانید. ولی ما به شما می‌گوییم چرا این خبر، خوب است.

چرا تعطیلی روزنامه‌ها خوب است؟

چند وقت پیش، معاون سلامت روانی وزارت بهداشت، مشاغل پر استرس ایران را معرفی کرد که در بین آنها خبرنگاری و روزنامه‌نگاری هم به‌عنوان یکی از شغل‌های پر استرس به چشم می‌خورد.

حالا حساب کنید روزنامه‌ها تعطیل شوند. می‌دانید چه بار استرسی از روی دوش روزنامه‌نگاران برداشته می‌شود؟ می‌دانید بعد از تعطیلی روزنامه‌ها، آنها دیگر مجبور نیستند مشت مشت قرص بخورند؟ هزینه درمانشان هم می‌آید پایین. اگر می‌دانستید پرداختن به اخبار آشفته ایران، چقدر استرس دارد با خواندن تعطیلی روزنامه‌ها باید شاد می‌شدید. ولی نمی‌دانید و شاد نمی‌شوید.

گرانی کاغذ را به فال نیک می‌گیریم

اگر به ما اجازه می‌دادند به دولت، مشورت بدهیم حتماً خیلی وقت پیش‌ها پیشنهاد می‌دادیم در مطبوعات را تخته کنند. جلوی تولید اخبار بد را نمی‌توانیم بگیریم. اما جلوی انتشارش را که می‌توانیم بگیریم.

اصلاً یکی از علت‌های سکته قلبی در کشور، همین گل‌واژه‌هایی است که  مسئولان می‌گویند و روزنامه‌نگاران و خبرنگاران، آنها را منتشر می‌کنند. اگر روزنامه‌‌ای نباشد، شما هم متوجه نمی‌شوید و کمتر حرص می‌خورید.

در ادامه فواید تعطیلی مطبوعات، باید بگویم در وهله اول باید گرانی کاغذ را به فال نیک بگیریم. چون کاغذ که گران شود، روزنامه‌ها با سر زمین می‌خورند. در‌نتیجه، اعصاب و روان روزنامه‌نگاران و خبرنگاران هم در آرامش خواهد بود‌.

خود شما خوانندگان اخبار هم شادتر، امیدوارتر و جوان‌تر خواهید شد. نشنیده‌اید که می‌گویند «بی‌خبری، خوش خبری است»؟ پس لطفاً شما هم از تعطیلی مطبوعات استقبال کنید تا حداقل در بی‌خبری، احساس نشاط کنیم. والا با این اخبارشان!

پایان پیام

کد خبر : 97751 ساعت خبر : 5:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97751
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات